guyinshirt

Élni, és élni hagyni - meleg fiú blog

Egy fiatal meleg srác történetei, nemcsak melegeknek!
A blog célja, hogy betekintést nyerj egy meleg fiú mindennapjaiba, véleményébe, közelebb kerülhess ahhoz, hogyan éli életét, és megértsd, miért nem kellene elítélni a melegeket.

A szerző idézetei

"Van, akinek a kék a kedvenc színe, van akinek a piros, olyan is akad, aki mindkettőt szereti!" meleg-leszbikus-biszexuális

Írj privát üzenetet a blog szerkesztőjének!!

Várom az üziket az

odeeeys kuki gmail.com-ra! ;)

A kuki alatt értsd:  @

Akiket én olvasok...

Friss kommentek

Linkpartnerek

Meleg keresztény barátság?

2012.06.04. 19:08 oDeeey

Igen, létezik! Onnan tudom, hogy átéltem. A középiskolában elszenvedett dolgaim során mellettem állt ugyanis egy olyan jóbarát, aki már-már elfeledett volt, mivel messze lakik tőlem, és érettségi óta csak egyszer (még 2009-ben) de azóta nem találkoztunk. Viszont nemrégiben felbukkant, és első dolga az volt, hogy megkeressen engem...

Nagyon örültem Neki, jól esett, hogy megkeresett, igaz barátságra vall. Nekiálltunk sztorizgatni, a szokásos "hát mi újság, hogy vagy, mi van veled" után. Elmeséltük egymásnak, hogy kivel mi történt az elmúlt 3 év alatt, amíg nem találkoztunk. Sok érdekes dologról beszéltünk, viszont aznap így hirtelen nem akartam rögtön előbújni (a blogon nevezzük őt) Zalánnak. Kiderült hogy ő most 3 hónapig itt fog dolgozni abban a városban, ahol lakom, így aztán sűrűbben fogunk tudni találkozni, amit egyébként igényel is, mert rajtam kívül nem igazán lakik barátja itt.

Másnapra megbeszéltünk egy újabb találkát, hogy részletesebben ki tudjuk elemezni az elrepült 3 évet, és ekkor elhatároztam hogy coming out-olok Zalánnak. Kicsit tartottam a reakciójától, bár ez mindig így van. Elérkezett a másnap, felmentünk a sétálóutcánkra, és kerestünk egy szimpatikus padot az árnyékban, ahol aztán bele is kezdtem a mondanivalómba. Felhoztam, hogy emlékszik-e arra a 4 évre, amikor is én lelkileg terrorizálva voltam úgymond az osztálytársaim által, és hogy mit is aggattak rám... azt mondta, hogy nem.

- Nos, azon jelzőket aggatták rám mint pl: buzi, köcsög, és még sorolhatnám. Akkor még azt gondoltam, hogy nem igaz amit mondanak, elutasítottam őket. Saját magam sem hittem volna akkor még, de képzeld el, azóta rájöttem, hogy valójában tényleg meleg vagyok.

- Áh, dehooogy, ezt csak beképzeled magadnak, elhitették veled. Biztos, hogy nem vagy az!

- De, igen!

Majd ezzel a párbeszéddel elkezdődött egy közel 2,5 órás beszélgetésünk meghatározó része. Ekkor derült ki, hogy ő miért is szeretné annyira, hogy ez ne legyen igaz: mert ő keresztény. És a Biblia. És ez bűn. Rögtön felhoztam Imák Bobbyért c. filmet. Kezdett felhomályosulni, majd kötötte az ebet a karóhoz, és arról faggatott, hogy de voltam-e lánnyal. Mondtam, hogy nem, mivel nem vonz. Elsétált előttünk egy hosszú combú hölgy, és megkérdezte:

- Na, tessék például ő ott nem vonz? Nem szép, csinos számodra?

- Nem. Csinos és szép, ezt látom, mivel a szépérzékem attól megvan, hogy meleg vagyok, de nem érzek vonzalmat lányok iránt. Ennyi az egész.

cross_rainbowflag.jpgMajd jött a következő kör: miért nem próbáltam meg lányokkal járni, lehet hogy csak az az egy nem vonzott igazán, és lehet majd idővel feléled bennem a vágy a nők iránt is... meg hogy ez Isten számára bűn.

Én amellett kezdtem érvelni, hogy én úgy vagyok ezzel az egésszel, hogy szerintem Isten azt nézi, ki milyen ember, milyen emberi értékekkel rendelkezik, és nem azt, hogy kihez vonzódsz. Valamint nagyon fontos, hogy az ember boldogan tudjon élni, és én így találtam meg a lelki békémet, jól érzem magam ... végre. Ez ellen nem kell hadakozni, el kell fogadnom magam így, és élni boldogan.

Az hozzátartozik a történethez, hogy Zalán roma származású fiú, aki egy rendes, becsületes, dolgozó, és tisztességes ember, tehát nem azon cigány többséghez tartozik, akikről a negatív dolgok szoktak terjengeni. Épp ezért én felhoztam neki azt is, hogy tulajdonképpen sorstársak vagyunk - diszkrimináció terén, csak én nemi identitásban vagyok más, ő pedig etnikai hovatartozásában. Ez a suliban is így volt amúgy, csak neki nem merték a szemébe mondani hogy cigány, csak a háta mögött, míg engem szembe is aláztak.

No, de visszakanyarodva: lassan a beszélgetés végére értünk, és kezdtem azt látni rajta, hogy érti a dolgot. Majd pár nap elteltével ismét visszatért a témára, azzal, hogy egy tanácsot viszont elfogadok-e tőle... hát mondom hallgatlak.

- Próbáld ki, milyen egy lánnyal! Addig, amíg nem voltál lánnyal, ne fogadd ezt el teljesen, mert addig nem lehetsz benne biztos, hogy meleg vagy.

- Zalán, neked együtt kell lenni egy fiúval, ahhoz hogy tudd nem vagy meleg??

       (... láttam rajta, hogy még mindig nem igazán érti teljesen...)

(oDeeey) - Figyelj, vulgáris legyek???

(Zalán)    - Az milyen?

- Amikor csúnyán fejezi ki magát valaki, ronda szavakkal...

- Na?

[de közben gyerekek is voltak a közelben így csak halkan beszélgettünk, meg nem vulgárisan mondtam aztán...]

- Amikor valaki iránt szexuális vonzalmat érzel ugye... általában ... feláll a...

[félbeszakít]

- Jaaaaa!! Ja, értem.

- Nekem nőkre nem. Szóval ennél egyértelműbben nem tudhatom, hogy kikhez vonzódom.

És innentől kezdve érti. Felfogta, hogy mi a szitu. De még ezzel nem volt vége, ezután következett az a rész, ami kicsit furán jött ki, fura érzéseket keltett bennem.

Elmondta hogy oké, akkor most már érti, és ettől ugyanúgy a barátjának tart, meg tudja hogy én rendes ember vagyok, csak annyit szeretne kérni, hogy ne beszéljünk róla többet. Vegyük úgy, mintha nem is történt volna meg az, amikor elmondtam neki. Ne beszéljünk erről a dologról.

Összezavart. Ott, akkor, csak annyit mondtam hogy rendben, én megértem, főleg hogy vallásos, viszont akkor legyen kompromisszum: "te se beszélj a keresztény dolgokról, a Bibliáról, mi volna helyes, stb; mivel a két dolog nem összeegyeztethető... annyi minden történik velünk, ettől még tudunk barátok lenni, csak akkor mindketten hanyagoljuk ezen témákat."

Kérdeztem, hogy amúgy miért hozta ezt fel...

- irritál, vagy nem érdekel? A kettő közt van némi különbség.

- Igen, egy kicsit irritál.

- OK. Semmi baj, akkor most beszéltünk róla utoljára.

Ezen eset óta eltelt pár hét, és épp azért most írom csak le, hogy tudjak mesélni arról, hogy változott-e valamilyen irányba a barátságunk. Zalán továbbra is ugyanolyan kedves és jófej velem, mint én vele. A kompromisszumunk áll, és eddig még tartottuk is hozzá magunkat. Úgy érzem, nem változott a barátságunk ettől, szóval szerencsésen jöttem ki ebből a helyzetből.

Véleményeket, gondolatokat várnék viszont tőletek, ez esetben kifejezetten érdekelne, hogy Ti kedves olvasók mit gondoltok erről???

 

6 komment

Címkék: homoszexualitás barátság meleg keresztény vallásosság

A bejegyzés trackback címe:

https://elni-es-elni-hagyni.blog.hu/api/trackback/id/tr184560397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AmerigoMacellaio 2012.06.05. 00:33:41

Klassz poszt.

Annyival kerekíteném ki, hogy a kereszténység szép dolog ugyan, de választott nézetrendszer.
Ha nem akar róla beszélni, az egy olyan kompromisszum, amivel a választott nézetrendszere szerinti tanítás (ami persze megér egy misét, hogy milyen hittételek miből vezethetők le, a katolikusokon kívül a többi ker. egyház a Bibliát tekinti a kinyilatkoztatás alapjának) és a tapasztalati (beszélgetés) dolgok összeegyeztethetetlenségét igyekszik ignorálni.

És persze barátokkal sem az az alaptéma nap mint nap, hogy miért/hogyan lett az ember buzi, volt-e aznap orál stb. De a téma ignorálása "szakmai" jellegűvé korlátozza a kapcsolatot - szerintem.

alealejandro 2012.06.05. 10:22:15

Szerintem mindenképpen elő fogjaa hozni ezt a témát. Előszőr gondolkodott el ezen a helyzeten, biztos eszébe jut majd, gondolkodik még rajta. Előjöhet valaki a melegekkel a környezetében, belefuthat beszélgetésekbe, netes cikkekbe, utcai buzizásokba... Ilyenkor eszébe fogsz jutni, eszébe fog jutni a kettőtök párbeszéde. Lesznek még kérdései. Akármennyire is mellbevágó volt a kérése, fontos megértened, hogy nem könnyű neki. Másnak sem lenne az, mert ez egy tabu téma, de neki ennél is nehezebb. A közösségben ahova jár, biztos szereti, tiszteli az embereket, ad a szavukra. Most viszont úgy érezheti, hogy több számára kedves ember máshogy áll a kérdéshez, ilyenkor természetes, hogy összezavarodik, nem akar igazságot hírdetni, tagad. Azt írod nem változott a kettőtök barátsága, ez is azt bizonyítja, hogy nem ítél el. Hiszen ismer, tudja hogy nyílt szívű, kedves ember vagy. Egyszer be fogja látni, hogy nem rosszabb az ahogy te éled az életed, mint a heterók. Rá fog jönno, hogy nem is olyan nagy a különbség és ok nélkül bántanak téged. Erős barátság alapja lehet ez a kötelék, becsüld meg!

oDeeey 2012.06.05. 20:03:20

@AmerigoMacellaio: Igen, a kereszténység valóban érdekes dolog - legalábbis számomra, aki nem vagyok vallásos. Zalán viszont tényleg komolyan veszi a nézetrendszert: a barátnőjével csak esküvője után alszik együtt először, és azelőtt együtt sem lakhat vele.

@alealejandro: Igen, én is így gondolom. Megértem őt is, viszont örülnék, ha szabadon beszélhetnék bármiről, ha egyszer szoros barátok vagyunk...

AmerigoMacellaio 2012.06.06. 09:19:40

Lehet a kereszténységet komolyan venni, de ez még nem ok arra, hogy ne lehessen szabadon beszélni akármiről.
Két esetben okozhat nehézséget a dolog:
- fél, hogy az abszolút igazságnak gondolt keresztény világnézete nem zár, nem elég biztos a keresztény hitében
- a szokásos érintettség; latencia, esetleg más jellegű (pl. családban)

Ha azért komoly a hite, mert megtért, valami problémája volt (drog), és ebbe kapaszkodik, akkor valóban, vigyázni kell a témával.
De keresztényként a "szeresd felebarátodat, mint magadat" parancsából az következne, hogy igyekeznie kell megismerni a másikat.

Keresztények és homoszexualitás témában további érv, hogy szerintük mindenki bűnös, mindenkinek folyamatosan szükség van a "megváltásra" és persze ehhez a megváltóra. A buziság ebből a szempontból csak egy bűn a sok közül.

tucat 2012.06.08. 17:21:53

Most csak ennyit: tetszik ez a bejegyzés! :)
Meg még ennyit: szívesen hallanék a barátságotok további alakulásáról is. Feltéve, hogy a másik fél se veszi rossz néven a rólatok szóló közleményeket.

Fabien (törölt) 2012.06.12. 06:47:58

Egyházi suliba jártam, mikor felfedeztem, hogy meleg vagyok. A barátaim egy része vallásgyakorló, nekik még nem bújtam elő, azt hiszem, fel kell készülnöm hasonló beszélgetésekre. Egy ilyen haverom "véletlenül" megtudta, nagyon kiakadt, sőt egy szűkebb társaságban szét is kürtölte. Azóta (2 éve) nem tartjuk a kapcsolatot. Félek, hogy a többiek is hasonlóan reagálnak, ezért egyelőre jegelem a dolgot.
Szerintem a Te eseted szerencsésnek mondható, mert a barátságotok megmaradt, csak kikerültök egy-egy számotokra kínos témát

Élni, és élni hagyni - meleg fiú blog © 2011 - 2014.

süti beállítások módosítása