guyinshirt

Élni, és élni hagyni - meleg fiú blog

Egy fiatal meleg srác történetei, nemcsak melegeknek!
A blog célja, hogy betekintést nyerj egy meleg fiú mindennapjaiba, véleményébe, közelebb kerülhess ahhoz, hogyan éli életét, és megértsd, miért nem kellene elítélni a melegeket.

A szerző idézetei

"Van, akinek a kék a kedvenc színe, van akinek a piros, olyan is akad, aki mindkettőt szereti!" meleg-leszbikus-biszexuális

Írj privát üzenetet a blog szerkesztőjének!!

Várom az üziket az

odeeeys kuki gmail.com-ra! ;)

A kuki alatt értsd:  @

Akiket én olvasok...

Friss kommentek

Linkpartnerek

Prayers for Bobby - Imák Bobbyért

2011.11.12. 21:43 oDeeey

Az eddigi legmeghatóbb, megragadóbb filmről fogok most írni, amit eddig láttam.

A film felétől vég bőgtem az egészet annyira megfogja az embert, főleg melegként. Nem is szeretném végig leírni mint az előző filmajánló cikkeimben, az összes részletet, mert ezt jobb a film megtekintésekor átélni. Így csak egy rövid ajánló, hogy miért is nézzétek meg!

prayersforbobby2009dvdr.jpg

Bobby - akinek az arca még hasonlít is az enyémre

Egy kaliforniai kisvárosban élő nagycsalád legfiatalabb fiú tagjáról, Bobbyról szól a film. Bobby serdülőkora végén járó fiú, már próbálkozik a lányoknál, viszont nem megy neki a dolog, más érzései vannak mint a megszokott. Rájön, hogy meleg. A család mélyen vallásos, kifejezetten édesanyja, aki a Biblia szerint él, és gyermekeit is ezen korlátok szerint nevelte. Így amikor megtudja hogy fia meleg, elutasítóan viselkedik. Nem is akarja elfogadni, mert a Biblia tanításaival van meghúzatva.

Bobby szenved édesanyja elutasítása miatt, mivel csak ő az aki nem igazán barátkozik azzal a gondolattal, hogy a fia homoszexuális. Istent kéri arra, hogy változtassa meg gyermekét, "gyógyítsa ki" ebből a bűnből ahogy ő fogalmaz.

Mindeközben Bobby Portland-be utazik, picit szabadabb lesz, és boldogabb is, mivel megismerkedik egy fiúval - Daviddel - akivel komolyra fordul kapcsolatuk.

Amikor visszatér Bobby Portlandből, és sugárzik a boldogság róla, elmondja a családnak, hogy van valakije, egy fiú, és fontolgatja hogy Portland-be költözik emiatt. Anyja hallani sem akar erről, dühös, és nagy veszekedésbe torkollik a beszélgetés közte és fia között.

Itt pedig elérkeztünk a film meghatározó részéhez, így nem mesélem tovább, nézzétek meg, nagyon jó film!!

Megtekinthető itt:

40 komment

Címkék: film vallás szerelem meleg fiú utálják imák előbújás bobbyért

A bejegyzés trackback címe:

https://elni-es-elni-hagyni.blog.hu/api/trackback/id/tr143371532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tucat 2011.11.13. 00:20:54

Tehát egy kicsit olyan lesz, mintha téged látnálak Bobby képében? Jó. Meg fogom nézni. Talán más szempontból is érdemes.;)
Kösz az ajánlót!

Ez elég tömör volt, igaz? ;)

Úgy egy éve kíváncsiságból részt vettem egy, vallási fanatikusokat is mozgósító vitában, amelyben többször az agyvérzés kerülgetett. A vitaindító videó és maga a vita itt látható:
www.youtube.com/all_comments?v=Jaya6s0ASh4&page=3
Az a temperamentumos, a nyugalmi állapotából gyakran kibillenő kis fickó, aki novaklaszlo56 néven jelenik meg a diskurzus első részében, én vagyok. A link másolása érdekében most, hosszú hónapok után, ismét benéztem oda, s látom, hogy a vita még mindig zajlik, talán sose lesz vége... :) Ha van kedved bekapcsolódni, nosza, rajta! Nyelvgyakorlásnak sem rossz, ha nem fertőz meg közben a megjelenő amerikai, homofób és archaizáló, vallási fanatikus "szellemi elit" (xD) szókincse és "helyesírása"; ez ügyben megbízhatóbb forrás a tankönyved, meg a tanáraid útmutatása. :) Bár, hogy lássák, kivel van dolguk, a Biblia eredeti angol szövegének stílusában is próbáltam szót érteni velük, és az a benyomásom támadt, hogy sokuknál jobban ismerem a Szentírást. Talán ez az oka annak is, hogy minden érvemre/ellenérvemre dogmákra alapozott kinyilatkoztatásokkal válaszoltak, és a jobb szándékúak megígérték, hogy imádkozni fognak a lelki üdvösségemért. :D Az ő szent könyvük ismerete a részemről egyébként természetes is, hiszen ha valamit analizál az ember, hogy ízekre szedhesse, akkor azt nagyon mélyen kell ismernie, ha nem akar az első csatában percek alatt elvérezni. :)

Aludj jól!

oDeeey 2011.11.13. 14:18:51

@tucat: Igen, olyan lesz mint én. Viszont azért úgy gondolom szerencsém, hogy az én családom nem vallásos, mert akkor lehet nemcsak olyan lenne, hanem egy az egyben rólam szólna a film. Én sem bírnám ki ezt a fajta elutasítást.
Tökéletesen tömör volt! :)) ;)
Néztem a linked. Carlkr-t én is szívesen követtem figyelemmel, nemcsak mert jóképű, hanem mert általában érdekes dolgokról csinált videót. Az, hogy ennyi tudatlan ember van, mint ahányan ott kommentelnek, nem is lep meg. Gondoltam rá, hogy beszálljak a vitába, de rájöttem hogy nincs értelme. Sok hülye elfogult agyament emberrel vitatkozni, és mindezalatt jól felmérgelni magam - áh, kihagyom. Az életben is így szoktam általában tenni, inkább ráhagyom - okos enged, szamár szenved alapon - és magamban pedig én úgy is tudom, hogy nekem van igazam.
Jól aludtam, köszi :)

tucat 2011.11.13. 21:07:48

Semmiképp sem szeretném valláskritikai irányba terelni a diskurzust, de azt feltétlenül szükségesnek tartom megjegyezni, hogy a vallások az emberiség egyetemes történelmének a szerves részeiként voltak, vannak, és nyilvánvalóan sokáig lesznek is jelen úgy, hogy jelentős hatással lesznek az értékrendünkre, a gondolkodásunkra és így a tetteinkre is. Ez a hatás pedig számos szempontból nagyon is kedvező. Ha például a Biblia Ószövetségében olvasható tízparancsolatra gondolunk, azt látjuk, hogy a mostani tudásunk szerint első ízben rögzítettek (és érvényesítettek) maradandóan olyan magatartási szabályokat, amelyek talán korábban is elvártak voltak a közösségek tagjaitól - érthető módon szintén a tagolt emberi társadalmak egyik bölcsőjében, a mediterráneumban -, de messze nem voltak általános érvényűek (ma sem azok, ld. pl. mentelmi jog, a joggyakorlat anomáliái, stb....), és a végrehajtásért felelős szervezetek sem léteztek (pl. egyedi uralkodói döntéseken múlott egy-egy esemény, cselekmény megítélése), ezért jogrendről a szó mai értelmében nem is lehetett beszélni Mózes barátunk törvényei előtt. De honnan is jöttek ezek a törvények? Hát, a szükség hívta életre őket: a Mózes által vezetett, meglehetősen hányatott sorsú zsidó törzsek fennmaradásának az érdekében születtek. Miért hivatkozik Mózes a (zsidó) Istenre? Mert a vallás már akkoriban is óriási erőt képviselt mind a törzs - másokkal szembeni! - egysége, mind pedig az együtt maradása szempontjából, s egy ilyen, mindenek felett álló, létezésében régóta meg nem kérdőjelezhető entitás parancsai és tilalmai előtt nemcsak illetlenség, hanem életveszélyes is nem meghajolni, és nemcsak az Úr várható haragja, hanem a törzs többi tagjának, a közvetlenül életveszélyes reakciója miatt is. Innen a homoszexualitásnak, a korábbi, gazdaságilag, politikailag és katonailag stabilabb kultúrákban ismeretlen elítélése és üldözése is. Az ok egyszerű: egy állandó veszélynek kitett, kóborló embercsoport fennmaradása szempontjából szó szerint létfontosságú a népesség számának növelése, ezen belül is a harcosnak és dolgozónak is elsőrendű, erős, férfias férfiak (vö.: a melegeket ma sem tartják alkalmasnak bizonyos "férfias" feladatok ellátására...) arányának megtartása, és ezt semmi sem veszélyeztetheti (a nők elhajlásai érthetően nem jelentettek komoly problémát, a tolerálható, sőt, alkalmanként a kedves jelenségek körébe tartoztak, miként ma is elnézőbb az ugyanolyan ideológiai alapokon nyugvó, európai kultúra a női magatartási "gyengeségek" iránt, hozzátéve, hogy a nők a keresztényi családokban másodrendű, már-már birtoktárgyi jelentőségű, bár fontos lények a szaporulat fenntartása szempontjából, s ugyanez a helyzet az ideológiai tesó, az iszlám esetében is...). Ha meggondoljuk, hogy a homoszexuálisok (a férfiakra fókuszálva) aránya térben és időben igazolhatóan állandó (bárhol és bármikor ugyanolyan, tehát kb. 8-10%-a a populációnak), akkor egy olyan törzs félelmei, amilyen Mózesé is volt, teljességgel érthetővé válnak.
A vallással tehát voltaképpen nem sok bajom van, annál több az intézményével, az egyházzal. Miért? mert mihelyst egy vallás székházat (egyház) kap, azonnal hatalmat gyakorol az adott közösség felett, azaz az előírásait (világi) törvényekben várja el végrehajtani, mélyen befúrja magát a hatalomba, dogmatikus diktátumokban éli ki magát, törvényeket kényszerít ki, és elvárásokat fogalmaz meg a joggyakorlóval és az állami feladatok végrehajtóival szemben (de jó, hogy ezt mi már csak hírből, a töri könyvek lapjairól ismerjük! :S ;) :D), és ezzel megkezdődik a leválása az intelligensnek mondható eszmei áramlatokról. Aki akár a keresztény, akár annak ideológiai testvére (s ki tudja miért, egyben ellensége - megjegyzem, az iszlám egyház, szinte a születése pillanatában, még a VII. században két, egymást azóta is gyilkoló ágra: a szunnitákra és a síitákra szakadt xD), a mohamedán egyház történelmét egy kicsit is ismeri, annak nem kell erről sokat beszélni.
Végül egy roppant tömör egyházkritikai észrevétel: a mai keresztény egyházak mind Jézus nevében (jó, tudom: a kompakt szentháromság, de a hivatkozási alap mégis mindig a földre szállt isteni fiú volna) léteznek, és mégis úgy viselkednek másfél évezred óta, hogy én a helyükben iszonyúan rettegnék a végítélet napjától, ha elhinném a meséket, és nem látnék át Mózes gondolatain, meg nem érteném szegény Jézus barátomat, akinek valamiért nagyon, de nagyon gyorsan és látványosan meg kellett halnia... ;) Eszerint az egyházfik sem hisznek benne? Mert nem látom rajtuk a félelmet mindazért, amit éppen az egyetemes szeretet hirdetőjének, és egyben a névadó alapítójuknak a nevében tesznek jó régóta, iszonyú szenvedést és veszteségeket okozva egyéneknek és közösségeiknek egyaránt. De ha elképzelem, hogy az én csodálatos barátom (tényleg csodálom a kis fickót a meglátásaiért, és nem kevésbé a pszichológiai és pedagógiai zsenialitása miatt... - ez külön fejezetet érdemelne!), Jézus meggondolja magát, és ígérete ellenére még egyszer ellátogat erre a fegyenctelepre (Föld bolygó), akkor megint nagy felzúdulás lesz, és ismét nem lesz senki az ő egyházában, aki hinne benne, hanem megbotránkoztató istenkáromlással vádolnák őt, s ha meg nem is ölnék fizikailag... :) Mellesleg ennek az álszent társaságnak, az egyháznak (tömörítés: minden keresztény egyházat értek ez alatt), talán a legnagyobb érdeme éppen az, aminek dogmatikus, hatalmi célú ferdítéseivel egyben a legsúlyosabb károkat is okozta: a zsidó őstörténeti monda (Ószövetségként került be a Bibliába Flavius Constantinusnak az első, önjelölt keresztény egyházfőnek a jóvoltából), valamint a Jézus neű, vagy komplett őrült, vagy elképesztő zsenialitású fiatalember életútjának és tanításainak lejegyzéseiből, szintén a bizánci római császár, Constantinus által szerkesztett Újszövetség megőrzése, s némiképp a jézusi tanítások érvényesítése az alakuló európai kultúra értékrendjében... Hogy is kell mondani: hosszú. Tényleg az. :)
Tudtál követni? Igyekeztem nagyon tömör lenni, mert ha elengedném magam, akkor úgy két évig egyfolytában püfölném erről a havonta cserélt billentyűzetet, hogy mindent olyan részletességgel járhassak körül, hogy az szisztematikusan követhető legyen. Ne is kérj ilyet, mert nincs pénzem annyi klaviatúrára. Ugye beéred ennyivel is? ;) xD Kicsit félek a nemleges válaszodtól. :D Csak kicsit. :D Icipicit. :D

Ami pedig a vitát és a küzdelmet illeti, nos, úgy gondolom, hogy az igaz ügyért nemcsak érdemes, hanem olykor kell is keményen harcolni. A Carlkr-féle vitában sem csak bigott alakok, hanem felvilágosult elmék is részt vettek, és bizony többször is visszaverték a sötét erőket, akik csak a "megmondatott, meg van írva" elhaló "érveikkel" tudtak üggyel-bajjal kereket oldani a csatamezőről. Nem megy máshogy, oDeeey, csak harccal, vitával. Ilyen küzdelem lenne az is, ha a közszolgálati tévé és rádió rendszeresen és objektíven, tudományos igényességgel foglalkozna a köztudat(lanság) sötét erőinek a nagyon is KÖZÉRDEKŰ felszámolása céljából azokkal a közösségromboló és okafogyott rögzültségekkel és félelmekkel, amelyek, bár jól jönnek bizonyos hatalmi aspiránsoknak, súlyos feszültséggel telítik a társadalmat, óriási energiákat vonva ki annak vérkeringéséből, nem is szólva az érintetteknek okozott borzalmas és felesleges szenvedésekről (épp ezzel okozzák a legnagyobb kárt a közösségnek!). Van jó pár ilyen ügyünk, ezek egyike a melegek társadalmi meg/elítélése, diszkriminálása is. Félelmetes: mint Mózes idejében, vagy mint a középkor kellős közepén, ha nem is annyira véresen... Nem is hinné az ember (önmagáról), hogy egy ilyen technológiai fejlődést generáló értelemmel képtelen megszabadulni az idejétmúlt, a tudomány által miszlikbe szabdalt, de legalábbis alapjaitól rég megfosztott ökörségeitől, és ezekkel sanyargatja önmagát. Ja, s eközben idegen intelligenciákkal való találkozásról álmodik, vagy tán helyesebb így: valóban intelligens lényekkel szeretne végre kapcsolatba kerülni. :) Vicces, nemde? :)

Hidd el, tömörítettem, mint a winrar! Ha nem tettem volna, Alexandriai Könyvtár lenne a bejegyzésből, és soha senki sem olvasná el (így sem sokan fogják). :D Egyszer, egy terjedelmesebb esszém közepe táján elhelyeztem egy meglehetősen vulgáris vokatívuszt, hogy biztosan értesüljek arról, ha a címzettek közül legalább egy elolvassa. Ennek már több éve, de még senki sem mordult rám felháborodva. ;) :D

A filmet még nem volt időm megnézni, de remélem, néhány napon belül lesz lehetőségem zavartalanul végigülni. Válogatós is vagyok, meg aztán csak olyankor kezdek bele a kiválasztott, igényes alkotások élvezetébe, ha jó esélyeim vannak arra, hogy senki sem fog megzavarni a műélvezetben, mert olyankor a leghalványabb inger is kizökkent a folyamatból, amelyben nem egyszerű nézőként, hallgatóként szoktam részt venni. Úgy gondolom, ha teszek valamit, azt minden erőmmel, a legjobban érdemes, ha ez nem lehetséges, akkor nem látom az értelmét sem. Maximalizmus? Nem, más nevet adnék ennek az attitűdnek, ha ismernék legalább egy nyelvet, amely nevén tudja nevezni azt, amit én sem tudok. Van ötleted? :) ha van, jöhet! ;)

Jó éjt! Aludj ismét jól! A szép álmokat pedig, tudod, mosollyal az arcodon csalhatod elő az elméd rejtett zugaiból. :)

Még valami. Amellett, hogy örültem a rólad szóló, személyes információnak (hasonlítasz a filmbeli Bobby figurájára), kicsit meg is ijedtem. Azt ugyan nem gondolom, hogy akár a homofóbok, akár a meleg szexkalandorok elözönlik az oldalt, és közülük valaki leleplez, mégis úgy vélem, mifelénk (az "átszerveződő, megújuló" Magyarországon ;) :D) nem árt - ismét - óvatosan bánni a személyes azonosításhoz közelebb vivő információkkal. Kérlek, oDeeey fiú, ne vedd rossz néven az "atyai" aggodalmaimat! Látom, tudom én, hogy okos fiúcska vagy, nem is kéne aggódnom, de valamiért nem érzem közömbösnek a sorsodat. Talán, mert komoly értékeket érzek benned, meg van valami más is, talán egy nem is csekély és erősödő rokonszenv is. Az utóbbi mondatot majdnem annyi ideig írtam, mint a megelőző többit. Miért ilyen nehéz ilyeneket mondani mifelénk? Vagy csak nekem az, a többi (m)agyarnak nem...? Passz. :D

Na, alvás! Elküldöm így, ahogy van, mielőtt lányos zavaromban átszerkeszteném az egészet. :D

(Csak az illendőség kedvéért kérek elnézést, ha a vérnyomásod széles határok közt ingadozik olvasás közben! Mert, ha így van, bevallom, cseppet sem bánom, sokkal inkább azt, hogy nem láthatom mindezt az arcodon - én alávaló alak! :D)

Na, szundi! :D

tucat 2011.11.14. 03:17:49

Nem lett szundi. Csend volt, nyugalom, hát megnéztem.
Most is csend van. Túl nagy csend. Az ujjaimat ökölbe rántó, dübörgő csend: a tehetetlenségé. Elmúlik. El kell múlnia!
Nem most kellett volna megnéznem. De ha nem most, akkor mikor? Meddig, mikorra kell halogatni? Mikor lett volna alkalmasabb idő?

A magyar, állítólag közszolgálati tévé miért nem próbálkozik ilyesmivel? Ha próbálkozna, miért lenne ott a nyolcvan éven felülieknek szóló ajánlás szép, elegáns, sárga körbe foglalva...?
Isten, haza, család... És a dedukció?

Jó, a ma éjszaka is rövid lesz. Sebaj, mindig rövidek az éjszakák, megszoktam már.
Azért ez a Weawer nagyot alakított. Mint mindig. Görcsbe rándult a gyomrom attól a bigott anya figurától, amit annyira megformált, hogy többször is ráüvöltöttem: Mikor térsz már magadhoz?! Miért nem látsz?! Miért nem hallasz?! Miért nem érzel?! Miért nem gondolkodsz?! Miért hagyod, hogy ezer évek óta halott emberek ugassanak bele az életedbe?! Miért hagyod, hogy ezek az emberek mindentől megfosszanak?!
Annyira örülök, hogy mi csak könyvekből és filmekből ismerhetjük meg az emberi ostobaság efféle fénylő gyöngyszemeit!
Hány fiatal öngyilkosságának az okai maradnak örökre rejtve előttünk? Miért hallgatnak róluk azok is, akik sejtik, netán ismerik ezeknek a tragédiáknak az indítékait? Csak nem... a szégyen némítja el őket?! Még holtukban sem hajlandók vállalni a gyereküket, testvérüket, barátjukat...? Lehetséges volna? Péntek este az egyik szegedi egyetemi kollégium kilencedik emeletéről a mélybe vetette magát egy huszonkét éves kölyök. Péter volt a neve. Zárkózott, magának való srácnak ismerték, még a lakószintjén is alig akadt ember, aki legalább látásból ismerte volna, pedig nem a halála előtti napon költözött oda. Mit cipelhetett a lelkén ez a fiú? Senki se tudja, tán nem is érdekel senkit. A kollégisták között voltak viszont olyanok is, akik bevallották, hogy haragszanak erre a kis fickóra, mert az "önző, gyáva" halálba menekülése miatt elmarad a KOPAJ, az évek óta szokásos, fergeteges kollégiumi bulisorozat. Igen, elmarad. Sok egyéb is. Csak ők ezt nem tudják. Sosem fogják megtudni: elmarad az életük. Szorongva-pörögve végig fogják vegetálni azt a pár röpke évtizedet, és komolyan azt fogják gondolni, hogy ÉLNEK. Nem, nem élnek: a szerveik működnek, de a lelkük jéghideg és halott. Ilyen a társadalmunk "bölcs" többsége. Nem csak politikai két harmad az, és nem is csak két harmad, azt hiszem. Ilyen nálunk az élet...

Basszus, Bobby II., alias oDeeey! Ugye, te rég tudod, amit Bobby I. nem tudott, nem tudhatott abban a bigott környezetben? Ugye, te túl vagy ezeken a dilemmákon? Ugye, neked van támaszod? Ugye, te biztonságban vagy? Tudod, ki nyújthatja a legnagyobb biztonságot? Igen? Hadd halljam! Azt mondod, isten? Nem talált. Fuss neki még egyszer! Azt mondod, a család, a szülők? Ez sem talált! Ejnye, mi van veled? Pedig már elmagyaráztam neked akkor, amikor a "magány" fogalmát boncolgattam. Harmadjára csak kitalálod! Úgy van: TE magad vagy az, kicsi oDeeey! Tudtam, hogy okos fiú vagy! :) Jól van! Abban igazad van, hogy a miliőd - s benne kinek-kinek a hit - támogatása is segít a biztonságérzeted kialakításában, de a biztonságod belül épül, és belülről sugárzik. Ha igazi, akkor másokra is kiterjed, miként a félelmeid is visszatükröződnek a körülötted élők lelkében. Meg az is igaz, hogy egy kialakulatlan személyiségű Bobby teljesen elbizonytalanodik, bűntudata lesz, és a meg nem felelés frusztrációjának nyomása alatt összeroppan, ha a hit és/vagy a miliő antagonizmusába ütközik az, ami ő maga voltaképpen. Ennek iskolapéldája az a történet, amely alapján ez a filmremek készült, s amely, ha rajtam múlna, minden középiskola első évfolyamán kötelező tananyag lenne, mindenféle sárga keresztényi, álszent ifjúságvédő karika nélkül, a hozzá tartozó elemzéssel együtt. Nem csak filmesztétikai elemzésről beszélek, természetesen.
Látod, oDeeey, még nem alszom, és milyen irracionális dolgokról álmodom. Az álmok már csak ilyenek. De olykor némelyikük valahogyan mégis átharcolja magát a valóság dimenziójába. Mondom: átharcolja. Ugye, érted? Ennyit hadd segítsek: a műalkotások nagy hatásúak lehetnek, de harcolni nem tudnak, a harci szellemet nekünk kell hozzájuk adnunk, nekünk kell küzdenünk azért, hogy megjelenhessenek az emberek előtt, a többit aztán már el tudják végezni maguk is. Ez vili, ugye? Szóval nem elég, ha te tudod, hogy igazad van. Bobby is tudta... Az akváriumból kiemelt díszhal a vele játszó kisgyerek kezében tudja, hogy csak a vízben maradhat életben, de ha a gyerek nem tudja... Pedig szereti őt: megszárítgatja, és az ágyába viszi, hogy kényelmesen pihenjen. Hülye hasonlat, de hajnali háromkor ennyire futja.

Szóval hány Bobby élhet kies hazánkban, a közvetlen környezetünkben? Azokat is ide értem, akik egész életükben rejtőzködnek, aszkéta módjára sanyargatják magukat, netán minden erejükkel küzdenek is ÖNMAGUK ELLEN! Ilyet is ismertem nemrég, és most is van egy ilyesfajta ifjú a látóteremben, aki megrémít, mert fogalmam sincs, meddig tudom tartani benne a lelket, vagy meg tudom-e győzni valaha önmaga egyedi értékéről izgalmas orosz rulett ez, huzavona az álló magyar idővel, csak már nagyon utálom, a fene enné meg! Na, és akkor még egy ostoba, hajnali kérdés:

KINEK JÓ EZ?!
Mózes törzsének? Oké. Mózes! Hol a francban vagy?! Állj végre elém!

Egyedül vagyok most (is) de egyáltalán nem magányos! És aki a közelemben lenne, megtapasztalná, hogy milyen is az igazi, dühös, társas tucatlét! Jobb ez így nekem is. :)

Aludj tovább, oDeeey! Innen, a messzi délről is vigyázom az álmodat! :)

Valóban elragadó és lélegzetelállítóan természetes bájjal megáldott, kedves és értékes kölyök ez a filmbéli Bobby. Azt hiszem, a lényed tényleg hasonlít az övére. Az arca és a megjelenése is kellemes. Te, oDeeey! A fenébe is! Na, nem, tucat! Állj le, és azonnal menj aludni! Ha nem akarsz a gyehenna tüzén pörkölődni az idők végezetéig! ;) :D

Nem tudom, hat-e az álmaidra - majd elmeséled -, de ezt már nem tartom vissza, mert akkora aszkéta azért én sem vagyok:

({)

És nem kérek bocsánatot, mert szerintem ezúttal sincs miért - azt hiszem. Mekkora magabiztosság, mi? xD Hát, igen. :D Pedig nemes, szívből jövő gesztus, amibe nehéz lenne bármilyen rossz szándékot belemagyarázni. De mi magyarok vagyunk, gyanakszunk: hol lehet itt a trükk...? xD
Nincs. :)

tucat 2011.11.17. 01:30:00

(Kom)presszió

Besurranok naponta többször is, óránként akár,
S markomba izzad a csupaszra hajszolt egér:
"Kopott fülem és infralelkem mi mindent megér!"
Ma sem jött. Egy éve..., nem, de három napja már!

Túl tömör? De csak, hogy galléromat ne öntözze vér!
:D

oDeeey 2011.11.17. 19:56:41

@tucat: Teljes mértékben egyetértek, hogy helye volna a TV-ben ennek a filmnek. De hát, nekünk ebbe nincs beleszólásunk. :(
Sorry tucat, csak be vagyok havazva, tegnap nem volt internetkapcsolatom sem, így minden a nyakamba szakadt mostanság. Viszont meglepi! Összevágtam az Imák Bobbyért c. film trailerét a magyar szinkronnal :))) Cirka 40 perc volt a 2 perces trailerhez kivagdosni a hangsávokat, szinkronba hozni, majd a trailer zenéjét felkutatni és aláfesteni. Szeretettel hát minden olvasónak a trailer itt:
www.youtube.com/watch?v=n0LSZsPObFY

tucat 2011.11.17. 21:01:47

@oDeeey:
Sorry? :O Ugyan! Semmi gáz! :)

Nem lennék jó kertész, kertemben mindig nőne némi gaz.
Mondják: a csalánt is csókkal permetezném. Igaz. :)

Fél egyre nem de egyre tömörebb vagyok. Mit szólsz?
Persze, a metaforák iszonyú tömörítésre alkalmasak, de a hibás kibontásuk is iszonyúan félrevezető lehet... Remélem, nemcsak informatikai guru vagy, aki szeret a hóesésben - hol esik a hó? :O - üldögélni (behavazva ;) :D), hanem az efféle "kitömörítés" (borzalmas szó, de egy informatikusnak természetes zsargon) elvégzése, meg az egyéb, nyilván fontosabb és sürgősebb feladatok ellátása miatt sem leszel elhavazva. :D

Ha viszonozod a csípést, ne várd, hogy felszisszenek, mert tartok tőle, hogy örömömet lelem benne! :D

Meg fogom nézni a bemutatót. Ha nem mondod, nem gondoltam volna, hogy egy kétperces filmecske mögött ennyi munka van.

A mi, egyre inkább keresztényi erkölcsű, királyi tévénk profiljával nehezen összeegyeztethető a valódi, helyesen értelmezett közszolgálat, ezért Bobby megjelenésétől a mi csatornáinkon nem tartok. A médiahatóság a kereskedelmi tévékben is azonnal kiszúrná és üldözőbe venné szegény Bobbyt, de legalábbis hajnali háromkor ajánlaná a vetítést, természetesen nyolcvanon felülieknek, mert az ő erkölcseiket már nem rombolja a film, s ha mégis, hát érezzék jól magukat, csak nehogy az egyházi szoc. otthon ápolói észrevegyék, és azonnal rohanjanak mater Afinettához...! De mi van, ha ő is ezt nézi mater Olivettával ( ;)) a kápolnában két miatyánk közt? :D

A szokottnál is lököttebb vagyok ma, bocs! Biztos a szmog teszi. :D

Aludj jól!

tucat 2011.11.17. 21:22:06

Megnéztem.
Jó!
Amennyire meg tudom ítélni, jól összefoglaltad a film üzenetét, ügyesen ollóztad ki a mondanivaló szempontjából kulcsfontosságú képeket, és elég finoman sikerült egymásba fűznöd is őket. A hangeffektusok keverése néhol enyhén disszonáns volt a kifinomult hallásom számára, de egy ilyen bemutató rövidsége nyilván nem teszi lehetővé a kontrasztosabb, árnyaltabb úsztatásokat. Azonban ezek sem voltak különösebben zavaróak.
Azért fogalmaztam óvatosan, mert az ajánlásod alapján nemrég megnéztem a filmet, és bizony szinte minden létező húrt meg is szólaltatott a lelkemben, ezért nem tudhatom, hogy azokra hogyan hat a bemutatód, akik még nem látták az eredeti filmalkotást, vagy régebbi filmélményként emlékeznek rá.

De azt látom, hogy elbűvölt téged ez a történet, meg a kölyök is. Engem is, bevallom. :)

Szépséges álmokat!
Ja, és ne maradj túl soká a szakadó hóban! (Nálunk még nem esik, sétálhatok kedvemre a behavazás veszélye nélkül. :D Ezt még muszáj volt, na! Bocs! ;) :D Jól van, na: ({) Aludj jól!)

tucat 2011.11.17. 22:01:26

Tényleg lökött vagyok ma: a trailer adva volt szerencsém, hogy nem húztam le jól! :D, a magyar szinkron illesztése a mű lényege.

Mindegy, akkor is jól sikerült.

Nem beszélek többet, elhúzok most a gép közeléből, mert nagyon csiklandoznak ma este az ördögök, és nem szeretnék galibát okozni - magamnak főleg, mondjuk egy kitiltást kockáztatva ;)
Ej, Belzebub! De nagy franc vagy! Érted a dolgod!

Ha még kicsit maradok, megbántódhat. O oDeeey!
Hidd el nékem, nincsen az az óradíj!

:D

Na, ma este még egyszer:

Jó éjt!
Irgalom szegény, szmog áztatta lelkemnek! :)

oDeeey 2011.11.18. 17:57:22

@tucat: 1,2,3. kommentedre reagálva: Haha, az jutott eszembe, hogy mi lett volna ha azt írom a behavazva helyett, hogy tele van a tököm? :D:D Hm? :)) :P
Igen, a videó az eredeti angol trailer, tehát csak a magyar hangot kellett alávágni, az is épp elég munka volt. Viszont terveztem hogy a többi filmhez is megcsinálom, azonban valószínűleg a Latter Days-hez abszolút nem is készült magyar szinkron, így nehéz volna megoldani.
No mindegy.

tucat 2011.11.18. 20:26:08

Haha? Ha..., ha...

Ha azt írod, biztatnálak: légy őszinte, s élj bátran a mának!
Szükségeden segítendő a fickók a blog előtt lehet, sorban állnak!
De ha az a nemes szerved csupán "behavazva" vagyon,
Semmi dolgom, majd lerázod, simán békén hagyom.
:D

A videóról - ha ezek után még megszólalhatok, és bárki komolyan is veszi, amit mondok: (D):
a magyar hanggal együtt nyilván a jelenethez tartozó zene is "ráúszott" a bemutatóra, miközben folyamatosan szólt a filmzene fő motívuma. De, mint mondtam, értem a technikai nehézségek lényegét (ami kész csoda, mert annyira nem ismerem ezeknek az eljárásoknak a részleteit, mint szódás a lovát - hadd ássak már én is néha vermet a frazeológiának xD), és az említett, a jelenet és a főmotívum zenéje közötti disszonancia csak egyetlen helyen volt kissé zavaró, hozzátéve, hogy a (zenei) hallásom érzékenysége igazoltan jóval átlag feletti, vagyis a nézők többsége valószínűleg nem veszi észre azt, a kb. 1/10 másodpercnyi "tűszúrást". Értem azt is, hogy ezt semmiképpen sem lehet kiküszöbölni hagyományos eszközökkel, legfeljebb profi felszereltségű hangstúdiókban alkalmazott, méregdrága analizáló (hangszűrő) szoftverek lennének képesek ilyesmire. Mindent egybevetve jó az a bemutató, bárhol, akár igényesebb médiumok műsorában is megállná a helyét. Bár viszontlátnám a nagyon közeli jövőben a bemutatódat valamelyik magyar tévécsatornán! Na, meg a filmet is!

A magyar szinkron nélküli filmektől sem kéne megijedned. Legalább két lehetőséged van:
1. Feliratozod a bemutatót, ügyelve a szöveg olvashatóságára (kontrasztok - betű- és háttérszínek, esetleg külön, netán áttetsző feliratsáv; a megjelenítésnek a szöveg hosszúságához mért időtartama - átlagos olvasási képességű nézőt feltételezve... - de te ehhez értesz is, én nem :) ).
2. A trailer elé stáblistát készítesz - közben mehet a filmzene fő motívuma), pédául így:

Tom Thumb.........HM (magyar hangja: oDeeey)
Ella Cinder.......HP (magyar hangja: oDeeey)
Sir Mock..........OV (magyar hangja: oDeeey)
Bale Cock.........SP (magyar hangja: oDeeey)
Daniel Mitfox.....WÁ (magyar hangja: oDeeeeeeey),

és így tovább. Hol a gond? ;) :D

Aludj jól! Tudod, mosollyal indul az éji akció. Próbálok segíteni is, remélem, a kívánt hatást érem el, s nem bumeránggal dobálózom... Majd kiderül. :S ;) :D

No, mindegy! (Sejtem, de egészen pontosan nem tudom, ez miért áll ott, a bejegyzésed végén, de, mert tetszik nagyon, én is ide írom, bár itt nem mutat olyan jól, no, mindegy. :D Ne haragudj rám, kérlek szépen! De annyira muszáj, nem bírom ki, értsd meg! Jaj, ha ezt is élőben próbálhatnám: ({), tudnád, hogy nem bántani akarlak. Remélem, így is tudod! No, mindegy, :D aludj nagyon jól! :) :) :))

Nagyon kellemes, tán nem túlzás: boldog percek forrása vagy nekem, oDeeey! No, de... Nem! Dehogyis mindegy! Nem ám! ;)

tucat 2011.11.18. 21:59:00

Még egy szóra, teljesen komolyan, mellőzve a farbacsípéseket (fog az menni nekem? :S). :)

Újra megnéztem az ajánlót (magyarul: trailert - ennyi élc azért talán belefér, és ez nem is neked szól, mert mindenütt nyakra-főre használják az angol, meg egyéb idegen szavakat akkor is, amikor remek magyar szavaink várakoznak epedve a színre lépés ritkuló alkalmaira :)). Az egyetlen hely, ahol erősen észrevehető a hangok kellemetlen keveredése a 10. és a 12. másodperc közötti szakasz (látható felirat: Based on a true story, hang: "Megtörtént események alapján"). További két helyen észlelhető még a jelenség, de azokat az átlagos hallású néző aligha veszi észre.

No, mindegy. :P ;) :) :D
(Ez nem csípés! Ez a zavarom leplezése csak! Nnnah! :D)

({)

Könnyű és szép álmokat! :)

oDeeey 2011.11.19. 11:03:31

@tucat: Ejnye-bejnye :D Nehogy felnőtt tartalmúvá kelljen változtatnom a blogom besorolását! :D

Szinkronizáljam én? Nem volna furcsa, hogy mindenkinek ugyanolyan hangja van? :D A feliratozást nem tartom jó ötletnek, mert az tulajdonképpen annak aki angolul ért, tök felesleges, ez magyar szinkronnal volna jó.

Mai magyar szlengek ugye mint a lájk, és a zsír mellett szerintem a trailer már teljesen átvett, - bár Beszélni nehéz! egykori nyelvápolóként - lehet valóban a filmelőzetes-t kellett volna használnom. :D De így azért jobb, mert ha nem magyar látogató téved a linkre, akkor a trailer szót legalább érti, lejön neki hogy az adott videó mit is mutat be :D

Igen ott kifejezetten kihallatszik, mert az "I need you to listen I need you to answer" filmzene is szól amikor ez a felirat megjelenik, hisz ezzel kezdődik, ezt valóban a több százezres licencű szoftverekkel el lehetne távolítani, de sajnos nekem nem áll rendelkezésemre :D

Amúgy én is amikor tologattam a hangsávokat akár milliszekundumokkal, észrevettem hogy maga a magyar szinkronos filmben sem tökéletes a dolog. Ez meg nyilván az angolok hadarása miatt van, egész egyszerűen a magyar szinkronizáló nem tudja olyan gyorsan befejezni az adott mondatot. Pl. a "Bobby, megijesztesz, mi történik veled? -
Bobby you're scaring me, what's going on?" jóval rövidebben hangzik (és rövidebben kiejthető) angolul, mint ugye nemes nyelvünkön...
De hát ez már csak ilyen. :D

Na most megyek, indulunk a hipermarketbe XD Tacskóba. aztán meg kiruccanok egy kicsit haverral.

tucat 2011.11.19. 18:02:54

Ejnye-bejnye?
I didn't start the fire! Azaz, nem én kezdtem, csak válaszoltam a kérdésedre, igaz, kiforgatva kissé a frázisod jelentését - ha tudnád, milyen kellemesen bizseregve, s milyen jól esett... :P ;) :D Másrészt e kies honban felnőtt tartalmúnak számít ez a blog, már csak a témája miatt is; figyeld csak meg, ha szexuális másságokat is komolyan érintő (tehát nem gúnyolódó, abból viccet csináló) filmet, vagy műsort látsz valamilyen véletlen, vagy a szerkesztő felelőtlensége :) folytán, akkor biztosra veheted, hogy a tizennyolcas karika ott virít a képernyő sarkában. Világos: ez a társadalom körültekintően gondoskodik a jövő nemzedékéről, ezért óvja minden olyan ingertől, amely megzavarhatná az egészséges, keresztényi lelkületű fejlődésében. :P Igaz, nem látszik túl sikeresnek a védelmi rendszer, ha figyelembe vesszük a srácaink egyre gyakoribb, egyre súlyosabb, gyakran fatális és tendenciózusan ön- és közveszélyes kifarolásait...
Szóval, ha a "tele van a t*köm" hangalakú, közismert és széles társadalmi körök bizalmas nyelvhasználatában meghonosodott frázis elfér itt, akkor úgy gondolom, hogy a finoman csiklandozó erotikának is jut némi hely, kivált, ha egy paraszthajszálnyival felülmúlja a köztéri graffity-k irodalmi színvonalát, sőt, lehet, hogy a maga módján hozzá is járul az oldal vonzerejének a fenntartásához, netán közvetlenebbé, színesebbé, vidámabbá, urambocsá izgalmasabbá ;) teszi az érintkezést a társalgó emberkék között. Korábban már utaltam rá: a leginkább azt sajnálom, hogy nem láthatom a ficánkolásom közvetlen következményeit (arcpír, izgatóan mókás pofák és grimaszok, zavart mozdulatok, átmenetileg a cirkuszi kardnyelőkére emlékeztető testtartás, előre nyúló nyak, tágra nyíló szemek és homlokredőket gyűrő, felhúzott, majd villámgyors szigorral leengedett szemöldök, a fülizmok finom vibrálása, amelytől a fülkagyló előre-hátra mozdul, mint a nyúlszagot érző vadászebé, s persze a nem látható, egyéb hatások, mint például a vérnyomás és a pulzus kimutatható emelkedése, jól meghatározható agyi- és mellékvese hormonok felszaporodása és bájos hatásai... :D Szerinted, ha egy tízéves kölyök elolvassa ezt, megállhat szegény a fejlődésben? Én nem hiszem. A médiahatóságnak sem ártana, ha alaposabb fejlődés-lélektani, meg pedagógiai tanulmányokat folytatna, vagy olyan szakembereket alkalmazna a médiumokban elérhető tartalmak megítélésére, akik nem a napi hangulatuk és a keresztényi JÓ ERKÖLCSÖK (bizony, így szól a törvény, bármily hihetetlen és jogi értelemben értelmezhetetlen) alapján járnak el ez ügyben.
Tehát a leheletfinom, és szerintem a háromévesek fejlődését sem zavaró (ellenkezőleg) erotika mellőzését a továbbiakban sem ígérhetem. Olyan lenne ez, mintha a költőt elhagyná a múzsája, és mondjuk a google fordítóval kellene kínaiul verseket írnia. y = n(xD + xD)! Se ő, se a kínaiak nem értenének belőle egy szót se. (Próbáld beilleszteni valamelyik angol - vagy épp magyar - nyelvű versikémet a fordítóba, s azután dőlj hátra, és élvezd az eredményt! xD). De a leglényegesebb, hogy egyetlen madár sem tud szabadon mozgatható szárnyak nélkül repülni, s e szárnyakat számomra éppen az emberi nyíltság jelenti, vagyis az, hogy nem kell semmit eltitkolnom abból sem, ami az agytörzsem mélyén történik, mondjuk akkor, amikor kíváncsi izgalommal benyitok ide, hozzád. Hadd ne ecseteljem tovább, mert ez olyan, mintha azt próbálnám elmagyarázni, hogyan kell járni, vagy bringázni. Ugye, értesz engem, édes kölyök, Dániel? :) Fellebbezésnek, tiltakozásnak helye nincs, mert csak a beceneved (magyarul: nickname :D) magyar megfelelőjén szólítottalak. ;) :D

Ami pedig a magyar nyelvet illeti, nos nem anyanyelvem, mert csak nyolcéves korom óta beszélem, de állítólag sokkal jobban és hatékonyabban, mint a legtöbb született magyar, meg azt is mondják, hogy örömmel teszem, élvezem is, még akkor is, amikor a hallgatóságom nagy része már mélyen alszik, s a kisebbik fele is csak tapintatból próbálja mímelni az éber figyelőt. :D Meggyőződésem ugyanakkor, hogy a magyar semmivel sem rosszabb, vagy jobb bármely más, a világban beszélt és értékelhető kulturális háttérrel bíró nyelvnél, még akkor sem, ha egyes fordulatainak a szerkezete és megjelenítési (leírási, vagy kiejtési) időtartama hol hosszabb, hol rövidebb, mint egy másik jelzőrendszer, frazeológiailag azonos, de legalábbis lényegében hasonló jelentéstartalmú kifejezésének. A különböző nyelveket beszélő embercsoportok történelme, életmódja (élőhelye, környezete, legfőbb szükségletei, társadalma, vallása, más népek kultúrájával való érintkezése, harca, vagy éppen együttműködése, stb., stb.) alapvetően határozta meg a jelzőrendszerük fejlődését, beleértve annak szókincsét, frazeológiáját, morfológiáját, grammatikáját és szintaktikai sajátosságait is. (Mivel az iménti kifejezések nyelvészeti szakszavak, úgy gondolom, maradhatnak ebben a formában, nem kell őket magyarra fordítani. :)) Ezt néha a laikusoktól például így is hallhatod: más a nyelvek logikája, másként gondolkodik az angol, a magyar, az orosz... Ez féligazság, mert az ember, legalábbis az alapvető szükségletei szintjén, ahogyan a faját meghatározó génjeiben is, nagyon is homogén, azaz teljesen egyformán "gondolkodik" a kínai, a magyar, a dakota (a mifelénk terjedő közmondásiról ismerheted őket xD), vagy a pigmeus is, noha az általuk beszélt nyelvek sok ezer éves, egymásétól eltérő fejlődési útjának köszönhetően eltérő szerkezetűvé lettek, de csak a fentebb említett lingvisztikai mutatóikban..., vagyis, mindent egybevetve, az egyetemes kultúrába kapcsolásukat követően teljesen egyenértékűek... (Megjegyzem, az általad említett jelenségnek, a két nyelv szerkezeti különbségeiből adódóan, a fordítottja éppoly gyakori: esetenként egy kognitív, és/vagy érzelmi tartalmú közlés megjelenítési időtartama jóval rövidebb magyarul, mint az angol nyelvek bármely dialektusában - mert van egy pár ebből is. :))

Az oDeeey művész úr közreműködésével készítendő szinkront csak tréfának szántam, amit a transzformációs, és több nyelvi rétegben is megszólaltatható, beszélő nevek is bizonyítanak. :) A feliratozást viszont komoly lehetőségként ajánlottam, természetesen nem az angol, hanem a magyar nyelvűek számára, értelemszerűen magyarul.

Ami pedig az esetleges angol nyelvű látogatókat illeti..., nos, ha léteznek is (egy biztosan volt, de komoly nehézségei vannak a fordítással - lásd google fordító! xD), nem hiszem, hogy a kedvükért érdemes lenne szegény, ezer sebből vérző magyar nyelvet szükségtelenül feláldozni. Ha így folytatjuk, akkor a pár száz évvel utánunk jövők már a kései germán nyelvek között fogják nyilvántartani ezt a csodás finnugor (a laikusok piacán nagy sikerrel eladott egyéb, pl. török, vagy perzsa eredetre utaló, tudománytalan marhaságokat szigorúan figyelmen kívül hagyva) jelzőrendszert, és a ma még létező, néhány ezer
lelket számláló vogulok, osztjákok és zürjének sem tudnak már akkor semmit se bizonyítani. :( Mellesleg az angol ma beszélt valamennyi dialektusa nagyon sok kultúra és nyelv közrehatásának az eredménye, s bár germán eredete minden kétséget kizáróan bizonyított, a felületes szemlélő számára, különösen az írott formája, megdöbbentően emlékeztet a neoromán nyelvekre... Persze, hiszen a latin etruszk ágának túl sokáig, és túl intenzíven volt kitéve az a nép, amely eredetileg a germán szászok nyelvének egyik, történetesen a dán mellékágából lett angol dialektusát beszélte. Korcs. Ilyen értelemben valójában minden nyelv az, a finnugor, ugor, csuvas török, nyomokban perzsa, majd temérdek szláv eredetű, később az Európában beszélt nyelvekből is merítő szókincsével, de ősi szintaxisát és morfológiáját jól őrző magyar is az, s mégis egyedi az európaiak indoeurópai (főleg szláv, újlatin és germán) nyelveinek tengerében...

Hogy a gyermekien ártatlan, finom, de az arc és a fülcimpa hajszálereire (magyarul: kapilláris :D) mégis észrevehetően ható, visszafogott erotika se hiányozzon a mai étlapról (magyarul: menü :D): kicsit irigylem a haverodat, akivel kiruccantok ma délután. Ha a hószállingózásban behavazódnátok, rázzátok le magatokról a pihéket! Az utcán, vagy a Tacskóban mindenki magáról, ha lehet! Már csak a biztonságotok érdekében - is. ;) :D Otthon meg... de ez már tizenkettes karika, a médiahatóság szerint meg nyolcvanas. Szerintem meg egyszerűen csak irigyek azok az erkölcscsőszök, meg persze mindez része a hatalmi politikának: a keresztényi erők (egyházak és KDNP) támogatása nélkül nincs esély a hatalom megtartására, beleértve a soron következő választásokon kivívandó, egyre kétségesebb győzelmet is... :D Na, látod, édes srác, Dániel (nehogy ne tetsszen: danielsweetguy! :)), ezt szívesebben kihúzná innen a demokratikus jogokat, meg a szólásszabadságot mélyen tisztelő császári cenzúra. :D De nem fogja, ne félj! ;)

Végül, hogy amikor megérkezel és belépsz ide, baráti közegben érezhesd magad üdvözölve a hó, innen-onnan való lerázása ;) után:

({)

Ugye, maradhatok még egy kicsit? Szívesen melegszem itt, mióta felfedeztem a kandallódat. Légy elnéző, kérlek! A kutyát sem verik ki a jobb érzésű gazdák,
lázári ebadó, meg macskadíj
(tényleg ez van, bocs, oDeeey!:D)
ide, vagy oda. ;) :D

(Egy) tucat ördög egyszerre: ({)
Na, milyen a pokol, sweetguy? :D

Jó pihenést, kellemes hétvégét!
(Vigyázz magadra! A hóembert meggondolatlanul ne ölelgesd, lehet, hogy behavazott ember az, és reagál... :D)

tucat 2011.11.20. 06:17:19

Nem könnyű olyan szonettet írni, amely minden alaki részletében megfelel a szigorú shakespeare-i szabályoknak, és tartalmi mélységében is kielégíti Vili bácsi elvárásait. De te, oDeeey kitűnő múzsának bizonyultál, s egy óra alatt elkészült a mű. A karácsony még messze van, de tekintsd előzetes ajándéknak. :)
Garantáltan erotikamentes! :) Bár belemagyarázni semmit sem lehetetlen. ;) Az első két sor metaforái, amelyek helyhatározóként kapcsolják össze és emelik euforikus magasságba az állítmányok, önmagukban is mozgalmas, de immár párhuzamos absztrakcióit, jelentenek némi veszélyt, de maffiózó becsszavamra, nem volt erotikus gondolatom. :) Az esztéták, meg a középiskolai irodalomtanárok nagy művészei voltak mindig is az ilyesminek, ami nem lenne baj, ha egy érdeklődőbb nebuló egy műnek a saját látásmódja szerinti elemzését és értelmezését is előadhatná. Erre azonban szerfelett ritkán adódik lehetőség, és nem is mindig a mereven elutasító tanári attitűdök miatt... xD Talán majd a Rózsi néni által megreformált suliban... :D Tudod, a Hoffmann, aki országszerte mindenfelé, de leginkább a Parlamentben szokott álmodozva mesélni a régi szép, jobbára középkori, egyház uralta idők oktatási és köznevelési rendszerének csodáiról. :D Róla is írtam egy versikét tavaly szeptemberben a hódmezővásárhelyi évnyitó alkalmából, amely megjelent egy napilapban, és csodák csodája: se ő, se Lázár Jani bácsi nem esett a torkomnak. Pedig csípős volt, igaz, abból aztán tényleg hiányzott minden erotika. :D

Akkor hát, íme az inspirációd gyümölcse, ízlelgesd bátran! És fogadd tapintatos megértéssel, mert az egész, elfuserált életem esszenciáját belepréseltem! Hogy a google fordító milyen hasfájdító kabarészöveget csinálna belőle, azt nem akarom kipróbálni, de te megteheted. :D

Twilight Sonnet

I wish I could revival in your dawn,
And washed my face in your fresh morning dew!
All sour lies would be drived out from my town,
Because nothing should be the truth but you.

Now my sun's setting, and the evening's cold.
Twilight forgives: covers my misery.
My faithful slave, Shame, saved me all my gold,
They're worthless, and killing vain mystery.

Maybe some roses also blew for me,
I couldn't smell them and I was also blind.
Youths, when love, happily fall on their knee,
Sadly I never dared to be the kind.

My pay-off is done. I just heave a deep sigh,
If you hear, take it, my danielsweetguy!

tucat 2011.11.20. 06:34:10

Máris javítanom kell.
A harmadik sor helyesen:

Sour lies would be driven out from my town,

Elnézést! Így már rendben van.

tucat 2011.11.20. 16:59:57

Volt egy szabad órám, ezért mégis úgy döntöttem, hogy lefordítom a fenti szonettet, mielőtt a google fordító fergeteges tréfát fabrikálna belőle A fordítónál talán kicsivel jobban sejtem, miről szerettem volna szólni. :)
S ha ez megvan, egy időre elnémulok, ezúttal azonban nem szégyenemben, és nem is az életerőmet gúzsba kötő félénkségem miatt. Használd ki e kis időt, és próbálj kipihenni engem! :D

Hidd el, szép és fényűzően gazdag az anyanyelved, oDeeey! Nézd csak, mire képes, még a magamfajta, fél-analfabéta, szegény ördög szolgálatában is:

Alkonyi szonett

Ha hajnalodban újraszülethetnék,
S friss harmatod öblíthetné arcom,
Váramból minden hamist kivetnék,
Csak igaz valód éltetné harcom.

Hűs az est, napom elszáll szerényen,
Kínomat kegyes alkony leplezi,
Kincsem, mit véd hű szolgám, a szégyen,
Fénytelen, s titkom semmivé teszi.

Talán bomlott ki pár rózsa értem,
Vak voltam, s nem éreztem illatát.
Féltem hinni, hogy enyém az érdem,
Míg ifjak térden rebegtek imát.

Ennyi volt. Mély sóhajt hagyok szállni el,
Halld, s őrizd meg, édes-fickó, Dániel!

tucat 2011.11.20. 18:08:43

Nagyon bosszant, de a magyar fordításban is javítanom kell, mert az első sor jambusa sántít. Helyesen:

Ha hajnalodban újraszületnék,

Sajnálom. Ezer bocsánat!

Jó pihenést!

({)

oDeeey 2011.11.21. 19:44:14

@tucat: Kedves tucat! Nagyon köszönöm a szonátádat, kedves volt tőled. El is pirultam majdnem, ha nem neten olvasom hanem személyesen hallgatom meg tőled, biztos így is lett volna.
Tiszteletdíjat kapsz tőlem ezúttal. Az oldaldobozok frissítésre kerültek, és az egyik picit megváltozott, ha nem tűnne fel elsőre, van egy <a href="http://m.blog.hu/el/elni-es-elni-hagyni/image/kepek/tucat.jpg" target="_blank">"Friss tucat"</a> nevű. Ez régebben a Friss kommentek nevet viselte, de most a tiszteletedre át lett nevezve. Így már elmondhatod, hogy van egy sarok a blogomban, ahol mindig ott vagy. :))))
No de, ne merüljünk bele túlságosan a "nyáladzásba" :D
Hamarosan új posztok érkeznek ;)

tucat 2011.11.22. 13:58:41

Köszonett :D

Ez igazán megtisztelő! Nahát!
Én nem vagyok csacska nő, de azért
Most meleg lenne a sál, s a kabát.
Mily jutalom! Köszönöm a babért!

Hogy más vendég se legyen szomorú,
Ne érezze, hogy ő itt mostoha,
Fejemről lekerülhetne a koszorú,
Amúgy sem viseltem ilyet soha.

Az lett volna igazi jutalom,
Ha az arcpírról nem csak olvasok.
Ám díjam távolba vész, nyugalom!
De vagy! Miként a Csíki -havasok. :(

Vedd hát vissza! Gyártok futószalagon
Szonettet úgyis, bírja a vala...*

*fenekem :D :D :D

Jaj, Danielsweetguy! De jó, hogy vagy nekem! :)
Tényleg nagyon kitüntettél, és ez a "medál" a vékonyka, csak néhány darabból álló, de nagy értékű gyűjtemény része máris! :)
Mégis, komolyan azt javaslom, és kérlek is erre, hogy kereszteld vissza a hozzászólások jegyzékét. Szellemes, hangulatos a keresztapaságod, de félek, Alealejandro, Miranda, KisPoczok és még talán sokan második dudásnak érezhetnék magukat a csárdádban. Pedig nem azok: a jelenlétük és az érdeklődésük önmagában is hallatlanul értékes, és a hozzászólásaik egyértelműen azt bizonyítják, hogy intelligens, mély érzésű, páratlanul magas értékű emberek ők!

Kérlek, fontold meg a javaslatomat! Hidd el, jól esett az elismerés, de örömmel látnám itt újra és gyakran a többi, valóban nemes vendégedet is!
Meg aztán, mint mondtam, a különdíjat ily távolról átvenni amúgy sem tudom, de majd egyszer, alkalomadtán, ha a sors is úgy akarja kiszorítom belőled egy műló percre a szuszt. ;) Így, ezzel az indoklással megtoldva, elfogadható a házszabály-módosító indítványom? :)

(Nincs szerencséd: pár napig úton vagyok, ezért ajánlottam, hogy pihenj ki engem addig egy kicsit, de, mint az arcodon érzed, :D volt alkalmam bekukkantani ide. Szóval szemmel tartalak, csibész! :D Bocs! :))

tucat 2011.11.22. 14:20:11

Figyelem! A következő bejegyzés majdnem termékmegjelenítést tartalmaz! :D

A manóba! Túl lármás a környezetem, ezért az egyik sor jambusai már megint megfáztak egy kicsit. Sebaj, Robitüsszen, s a hetedik sor helyesen:

Fejemről leeshet a koszorú,

Ha így folytatom, le is esik. :S ;)
Semmi se tökéletes, kivált, ha én csináltam. :D

tucat 2011.11.27. 03:03:57

Ez rendhagyó és témán kívüli bejegyzés, ne haragudj érte, de fontosnak tartom a lehető legtöbb helyre eljuttatni, mert nagyon aggasztó folyamatok zajlanak Oroszországban, és ezek bizony mindenkit érinthetnek előbb-utóbb.
A lényeg, hogy Szentpétervárott a törvény erejével készülnek betiltani mindent, ami a szexuális másság nyílt megjelenítésével kapcsolatos, beleértve a nyilvános helyen, közterületeken való párbeszédet, demonstrációt, a művészeti alkotásokat, a filmeket, az irodalmat, a másság nyílt vállalását (pl. kéz a kézben andalgást), a meleg találkozóhelyeket... A törvény ellen vétőket kemény büntetéssel fenyegetik. A szentpétervári demonstráció elérte, hogy november 30-ára halasztotta a városi tanács a rendelet elfogadását (az előzetes szavazáson egy ellenszavazattal átment a terv!), de ha addig összegyűlik a szükséges mennyiségű aláírás a közzétett petíción, akkor bajban lesznek a középkori szellemiségű városatyák. Ha keresztülviszik a törvényt, az mindannyiunkra nézve beláthatatlan következményekkel járhat (követhető mintát szolgáltat sok homofób európai vezetőnek is!), és szégyen is lenne minden szabadságszerető - nem csak meleg! - emberre nézve, ha hagynánk ezt. Ezért:

allout.org/en/actions/russia_silenced

A többi önmagáért beszél.

KisPoczok · http://kispoczok.blog.hu/ 2011.12.01. 20:08:29

Hűha! :))
Végigrágtam magam rajtatok. Csak a filmet megnézve szerettem volna reagálni, de úgy látom, hogy rímeket is kellene fabrikálnom, hogy el ne üssek az előző bejegyzésektől.
Most jelzem, hogy 7 perc alatt dobtam össze eme verses-filmes-rímdrámát! :)

Könnyek Bobbyért

Kell-e kiejtett szó a stáblista után,
mikor az esttel nézem a monitort bután?
Miért kellett az életnek végig érnie?
Nem kellett volna segítséget kérnie

ha már van egy lány, akihez fordulhat?
Egy jó szó után más lenne a fordulat.
"Értékesebb vagyok, hogy elhagyjam magam!
Egy srácért a hídról nem vetem le magam!

Emelt fővel, bár könnyekkel tovább fogok lépni
és tudom, terád már sosem fogok visszanézni."
Mondhatta volna, de nem tette.
Gyenge volt a szíve, s még gyengébb a lelke.

Ez a sztori más volt, sajnáltam őt,
hogy életét eldobta. Múltat és jövőt
hátrahagyva csak a fájdalom maradt,
s a film végén arcomra könnypatak tapadt.

Hát ennyi lenne. Lényegében ezt szerettem volna prózában is leírni. Könnyeztem a végén és értetlenkedtem. Ha valaki nem teljesen agyalágyult, mi a fenéért dobja el magától az életet? A fiú, pedig nem volt az. Sőt!
De mindegy. Ezen már nem tudunk változtatni.

Viszont a bigott vallásos témához én is hozzá tudnék fűzni néhány dolgot, de ezeket most mellőzöm, mert hosszú lennék. :)
De!
Van egy könyv, amit figyelmetekbe ajánlok, mert sok olyan dolgot olvashattok majd, amitől a szemöldökötök, lehet, hogy egészen a tarkótokig átcsúszik majd! :)
Van egy könyv, amit 1897-ben adtak ki Párizsban. Címe: A szórakoztató Biblia. Léo Taxil írta. Borzasztó érdekes könyv!
Idézek az előszavából:
"Taxil Léo (1854-1907) marseille-i francia író, újságíró, a régi francia ateista hagyományok, a nagy felvilágosítók méltó örököse. Már fiatalon bekapcsolódott az ateista mozgalomba. XIII. Leó pápa egyik körlevele után nyilvános "bűnbocsánat"-ot tartott és visszatért a katolikus egyházba. Ekkor "Diana Vaugham" címen a szabadgondolkodókat támadó könyvet írt. XIII. Leó pápa személyes magánkihallgatáson is fogadta. 1897 tavaszán jelentette be, hogy "megtérése" nem volt őszinte, 12 éven keresztül csapta be az egyházat és a pápát...1897 nyarán adta ki a "Szórakoztató bibliá"-t, ezt a szellemes olvasmányt, amit ezúton nyújtunk át a magyar olvasóközönségnek."
Itt van egy elérhetőség, ahol bele tudtok olvasni:
www.scribd.com/doc/30493575/Leo-Taxil-A-Szorakoztato-Biblia

További szépeket!
KisPoczok

tucat 2011.12.01. 22:08:47

Bobby valóban nem volt buta gyerek, és gyenge sem! De az összeomlás veszélyének a sziporkázóan értelmes emberek is ki vannak téve, s mivel az elme éleslátásával kéz a kézben jár többnyire a (probléma)érzékenység is, gyakran sebezhetőbbek is mint az átlagos kapacitású emberek.
Az öngyilkosság iszonyúan összetett jelenség, mely az egyéni érzékenységen kívül sok egyéb személyiségi és környezeti komponensből áll, amelyek között roppant dinamikus, sokváltozós összefüggések vannak. Általánosságban csak annyit mondhatunk, hogy az öngyilkosság a kívülállók szemében gyakran gyávaság, jellemtelenség és ekképpen felelőtlenség is a környezettel szemben. De nem az az összeomlás, az eleven megsemmisülés iszonyú fájdalmaitól szabadulni akarónak! Az ő, gyakran megváltozott, beszűkült tudata számára ez marad az egyetlen menekülési lehetőség. Hogy kinek mi jelenti ezt, kiben mi tudja e fájdalmakat létrehozni és viselhetetlenné tenni... Rengeteg minden. Bobby esetében például az, hogy a számára a világ mércéjét jelentő anyja képtelen elfogadni őt, pedig igazán remek gyerek akar lenni, aki örömmel és büszkeséggel tölti fel a környezetét. Az anyjától való függés olyan megfelelési kényszer forrásává válik, amely a teljes kimerülésbe hajszolja, ráadásul teljesen sikertelenül. Innen már nehéz visszafordulni, de a terhet cipelni sem lehetséges, mert az immár sokkal nehezebb annál, amit még elbír szegény: kilátástalan küzdelem, fájdalmas elutasítás és/vagy teljes önmegtagadás a perspektíva, s ez az önmegvalósítás elemi erejű vágyával összeegyeztethetetlen. Ott és akkor az. De ha..., vagy ha..., esetleg ha.... Igen, sokváltozós az egyenlet, csakhogy van egy konstans együtthatója is, amely miatt nullára futott a teljes értékkészlet: az el nem fogadás a kulcsszemély, az anya részéről. Ha e konstans értéke megváltoztatható lett volna, akkor az összes ismeretlen tetszőleges értéke sem eredményezte volna az egyenlet nulla értékét...

Hát, így megy ez. Sajnos nálunk is egyre inkább. Pedig nem kellene. Ugye, az egyetemes szeretetet hirdető Jézus barátom nevében újra regnálni kezdő anya-szent-egy(etlen)ház?! A buzdításodra (megfélemlítés az: vigyázz, le ne maradj, mert akkor az örök kárhozat...!!!) a szeretetben oly igyekvő hívek, lám, hogyan tapossák el egymást az örök üdvösségnek a mennyek országába vezető gyorsforgalmi útján! S közben rajtad keresztül dicsőítik az urat, mert másképp nem jut el a mindenhatóhoz a fohász - hirdeted, s így lészen gazdag és befolyásos a te elképesztően aljas, az emberek ostobaságán kinevelhető félelmekre apelláló, sajnos csakugyan túlságosan is "történelmi" szervezeted! De nem féled-é Jézust, akinek a tiszta nevét a mocskos, hazug és álszent szádra veszed? És mi lesz így a te üdvösségeddel, ha kárhozatba vezeted a bárányokat már itt, a földön?! Nem féled, mert nem hiszed! Hazug vagy, álszent és képmutató, miként a barátomat megfeszíttetők is azok voltak, ahogyan azok jó része is az, akik a templomaidba járnak! A többieket meg becsapod az örök üdvösség reményében - Jézus nevében! Szégyentelen! Viperafajzat! Ismerős? Ezt mondta az én szeretetben meggyilkolt barátom az ókori elődeiteknek! Ezt mondaná nektek is! Helyette szólok..., ha netán mégis volna fületek a hallásra, szemetek a látásra. De nincs: ti csak a hatalom tallérjainak a csörgését halljátok, de azt messziről, meg az arany csillogását látjátok, s ezért bármilyen áldozatot készek vagytok az oltáraitokon bemutatni! Embereket áldoztok! Pedig már megmondatott nektek: ne tegyétek többé! Ki és mikor mondta? Az, akinek a nevét visszhangozzák a templomaitok, s akinek a nevében mindezt mégis teszitek: Jézus, a ti ártatlan áldozatotok! Szerencsétlenek!
Jól van, én se félek attól, hogy eljön, mert én Jézusban az ember által elérhető intelligenciát látom, s ebben hiszek - még mindig, mily különös! De te abban sem! Te csak használod a nevét aljasul. Szégyelld magad, és tarts végre önvizsgálatot: méltó vagy-e egy ilyen ember nevében egyetlen szót is szólani!
Az a te istened, az Úr legyen irgalmas a te szörnyeteg, bűnös, embereket halálra gyötrő lelkedhez!
Ámen!

(Bocs, oDeeey! Bocs, KisPocsok! Néha nagyon bepörgök, s akkor mindent kipakolok diplomáciai finomítás nélkül. Sajnálom. Fenét sajnálom! És ne félj, oDeeey, téged - ma még - senki sem bánthat ezért, különben is nem a te kirohanásod ez itt. Új alkotmány, isten-haza-család, férfi-nő szerelem és család, hatalom, középkorba süppedés, justis prime noctis, egyházi iskolák, melyek a keresztényi erkölcsre nevelik a jövő nemzedékét, szorongató félelmek és kötelező bűntudat - mondjuk az eredendő, soha le nem vezekelhető bűn miatt..., a bölcs többség akaratából. Hát hová kerültem én - már megint?!
De neked, nektek ezt küldöm, tiszta szívből, s tiszta szívvel:
({)
Kérlek, ne toljátok el a karomat magatoktól!)

tucat 2011.12.01. 22:17:20

@KisPoczok: Az iménti bejegyzésemben csúnyán elírtam a nevedet! Nyilván az indulataim okozták a hibát: azok nagyon is valódiak. Ne haragudj, kérlek!

oDeeey 2011.12.01. 23:24:36

@KisPoczok: Nagyon szép lett a költeményed, tényleg tetszik! Szerintem minden érző meleg - akár nem meleg - számára megható film lehet, és sírás nélkül nem bírja ki az ember.
@tucat: Hasonló gondolataim voltak a film alatt nekem is. Az, hogy az anyja ennyire "hülye" legyen, és a fia meneküljön az öngyilkosságba, szerintem borzasztó nagy bűn.
Hozzászólásod másik felén érződik, hogy milyen indulatokat keltett ez benned.
({)

KisPoczok · http://kispoczok.blog.hu/ 2011.12.03. 01:02:58

tucat: Egyáltalán nem haragszom, hogy elírtad a nevemet. Soraid olvasása közben láttam magam előtt egy szempárt, melyben vörös lángnyelvek fel-fel csapnak. És láttam a klaviatúrán füstölő tíz ujjat is.
Nem vagyok jó emberismerő, de a vizualitásommal nincs gond. Kommentjeidet olvasva én azt látom rólad, hogy egy hám van rajtad, mint egy lovon, aki állandóan futásra kész (pl. a korábbi kirohanásod az álszentek ellen), illetve a gyeplőt is te tartod a kezedben, amivel visszarántod magad, még mielőtt bajod esne.
Mintha hegyeken száguldoznál, de a lejtnél mégis visszahúzod magad - de mégis előre haladsz. De lehet, hogy rosszul "látlak". Akkor viszont kérem a fenti részt semmisnek tekinteni!
oDeeey: "Hülye" anya tekintetében rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem. Szerencsére nem az én anyámtól kaptam a tapasztalatot. Én őt csak "alibi kereszténynek" nevezem, mert utoljára még Gobbi Hilda életében volt templomban. Bár időnként veri a mellét, hogy ő biza keresztény és hogy erről ő nem mond le, mert örökölte a szüleitől! Ez mekkora hülyeség! Amikor azt mondom neki, hogy akkor nem szabadna megkóstolnia a kínai zöldséges tésztámat sem, mert ezzel tönkrevágja az örökölt (pörkölt-káposztás kaják-rántott hús-krumplis kaják-babos ételek) ötös fogatát és emiatt nem tiszteli az ősei múltját, akkor mindig futnom kell a konyhából, mert elhajt a szemtelenségem miatt.
Viszont élő példaként a hülye vallásosságra ott van az én Zsenim anyukája. Aranydrágacsillagbogár asszony! Előttem. Egyébként amióta együtt vagyunk Zsenivel, állandóan fúr engem. Persze eredménytelenül és feleslegesen, mert még a Pálmalevelek is megjósolták, hogy a mi kapcsolatunk bizony karmikus!
Úgy ám!
Ezt, holmi földi asszony, aki a vallás mögé és azzal takaródzva próbálja velünk megértetni, hogy amit csinálunk azért minimum kétszer fogunk meghalni és azután is a gyehenna tüzén süthetjük majd a saslikot! Őt viszont nem tudjuk meggyőzni, hogy ha mi szeretjük egymást - nem is akárhogyan -, és ő is szereti az egyszem gyermekét, akinek fontos a boldogsága, akkor sz*rja már le a gyehennát és inkább élvezze azt, hogy a fia most, amíg él, boldog! Egy anyának (is) az az egyik legfontosabb feladata az életben, hogy a gyermekét boldogan lássa. Még az a szülő sem mindig tagadja meg a gyermekét, akinek a fia gyilkosságot követett el! Mi "csak" szeretjük egymást és együtt tervezzük a jövőt.
Zsenianyu már két és fél éve mar bennünket. Feleslegesen, értelmetlenül, de kitartóan, mert azt hiszi, hogy én vagyok a megtestesült gonosz, akitől óvnia kell a gyermekét. Ha én már nem leszek a képben, akkor Zseni, biztos talál majd egy csinos lányt, aki majd ontja méhéből az unokákat és a gyehenna is csak egy laza wellness lesz a végítélet előtt.
Ő mégsem adja fel az életét egy bigott vallásos anya miatt! Pedig lelkileg ő sem egy kőszikla! Negyedévente bizony mindkettőnknek kell egy kis megerősítés, hogy bírjuk a gyűrődést, amíg nem lesz valami változás.
Egynek viszont örülök. Annak, hogy itt vagytok és ha neadjisten (neadjbuddha/neadjallah/valaki/bárki/akárki...) egyszer véget akarnék vetni az életemnek - esetleg Zseni anyjának mutatnám meg a földet hat láb méllyen, akkor azt veletek meg tudom beszélni. Vissza tudtok majd rántani a fekete fellegek közül a szürke hétköznapokba a depi idején!
És ezt jó tudni!
Jó tudni, hogy vannak, akik verbálisan fenékbe tudnak rúgni, ha alkalom adódik. :)

Azt hiszem elszaladt velem a billentyűzet kissé!

További szépeket!
KisPocsok-KisPoczok :)

tucat 2011.12.03. 02:30:13

@KisPoczok: ...alkalom pedig adódik, sajnos nekünk csak verbálisan, de örömmel tesszük a dolgunkat! xD

Igen, jól látod: rengeteg galibát okozott már nekem a fékezhetetlen temperamentumom. De nem bánom: ilyen vagyok, és semmi kedvem elhazudni önmagam lényegét, mert az túl sok energiámat felemésztené, és az bizony másra kell. Itt vagytok például ti is, s bevallom, e blog mögött lapuló fiúcska kivált kedvemre való! Vajon ettől is elpirul? Egek! Mit nem adnék, ha egyszer láthatnám, amint az ifjúi zavar rőzsetüzeket gyújt az arcán és a fülcimpáján! :) Ja, tucat, a szemtelen vaddarázs... :D Mindegy, így hát marad a képzelet, jól működik az is, nem csap be, semmi gáz. ;) Csak zavarodban ki ne tilts, oDeeey! Visszasomfordálhatnék ugyan álnéven, de az nem az én formám. :) Ugye, maradhatok? :P :) Igen? Akkor: ({) Köszönöm!

Azért Zseni anyukája értem is imádkozhatna néha... Há' mé'? Abból nem lehet baj, ugye? :D

nincselvárás 2011.12.09. 19:47:26

Köszönöm, hogy feltetted ezt a filmet. Nagyon jól esett.
V.

nomadlany 2012.07.22. 12:58:36

Hát... Googleztam és ezt a filmet kerestem... itt találtam meg... egyszerűen, nem találok szavakeóat, annyira meghatott a film... és én is sírtam a felétől végig...
köszönöm, hogy feltetted a filmet !

IttegyAndris 2012.08.27. 11:21:02

Sziasztok

Nemrég találtam rá a filmre, és így erre a blogra. Már nagyon várom hogy megnézhessem.
Az a helyzet hogy én is meleg vagyok és hívő.

Viszont olyan szempontból szerencsésnek tartom magam, hogy a családom egy átlagos család, akik ünnepekkor elmennek Templomba, és hisznek Istenben, de ennyi. Így ilyen szempontból nem kell a családommal szembe néznem.
Engem általános iskolában sokat bántottak (mind lelkileg, mind fizikailag) Nem voltam nyilvánosan meleg, de sejthették és amúgy is visszahúzódó, csendes gyerek voltam akit lehetett piszkálni.
Ekkor jött az életembe Isten és a hit. Ebbe tudtam kapaszkodni és ez át segített a bajokon.
Ma is vannak harcaim és küzdök és sokszor belefáradok de hiszem hogy van jövőm.

A kereszténység hozzáállása viszont elszomorító. Vannak keresztény ismerőseim, rokonaim. Akikkel jól elvagyok, de sosem fogom őket a barátaimnak tartani mert tudom, ha tudnák mi a helyzet velem megutálnának és ez nagyon rossz.
Épp az elesetteket és a problémákkal küzdő embereket kellene támogatniuk, nem pedig kitaszítani

A helyzet az, hogy Isten mindenkit szeret, van az embereknek rossz oldala is, ezt Ő tudja nagyon jól. De meglátja minden emberben a jót, és ezért tud minket szeretni. Azért van önálló akaratunk, hogy legyen személyiségünk.

Hála Istennek, vannak mellettem olyan emberek is akik segítettek abban hogy legalább megpróbáljam elfogadni magam. Ezen még mai napig nem vagyok túl és nem tudom mikor leszek.
A helyzetem nehezíti hogy a bátyám is meleg, róla tudják a szüleim is és elfogadják úgy ahogy.
Viszont bennem reménykednek hogy hátha én nem... tehát ez elég zűrös.

Jól esett megosztanom veletek ezt a pár gondolatot és bocs ha nem voltam valami összeszedett:)

Szép napot mindenkinek.

dawe28 2012.10.16. 15:54:46

jaj én annyit sírtam ezen a filmen kétszer is megnéztem és mind a kétszer zokogtam...:(

Ichirou 2013.07.14. 18:34:50

Hihetetlen, hogy lehet ilyen egy anya.

tucat 2013.11.14. 01:39:27

@Ichirou:
Hát, úgy, hogy...
Hosszú történetet kellene alaposan áttekinteni ahhoz, hogy a kérdésedre világos választ kaphass. Mivel tudom, hogy bokáig tele van velem a hócipőd, megpróbálom nagyon röviden összefoglalni a lényeget.

A szétszórt, megosztott zsidó törzseket egységes néppé szervező, majd a hosszú egyiptomi rabságból az isteni ígéret földjére (Kánaánba) vezető Mózes törvényei szerint a férfiak egymásra gerjedése (a homoszexualitás és a szerelem) halálos, isten előtt sem megbocsájtható bűn volt (más bejegyzéseimben megtalálod a mózesi törvények cél- és szükségszerű megszületésének a magyarázatát is). Mózes tehát, mint a zsidó nép megmentője, az istennel kötött, többször (korábban Ábrahámmal, Izsákkal és Jákobbal) megerősített Ószövetség egyik legfontosabb alakja, és lényegében, a Jézus megváltói megjelenésével minden emberre kiterjesztett, Újszövetség is a mózesi törvények erkölcsi érték-orientációján alapul.
Ebből pedig egyenesen következik, hogy egy mai, keresztény közösség, gyülekezet bármely tagjára nézve óriási szégyen, ha ekkora bűn terheit viseli, és nemcsak rá, hanem a családjára nézve is; különösen pedig azokra vár a közösség megbélyegzése (és esetenként akár a gyülekezetből való kiátkozás minden következménye), akik nevelték: a szüleire. Ekkora szégyent tehát nem könnyű elviselni, ez óriási próbája nemcsak a szülői szeretetnek, hanem a józan elmének és a vallási bigottsággal megnyomorított intelligenciának is.
Mindemellett az istenben és a halál utáni örök életben, a lélek üdvösségében mélyen hívő szülő (mint Bobby anyja is), komolyan aggódik a fia lelki üdvösségéért, és amiatt is, hogy a gyermekét a is a gyülekezetből való kiközösítés súlyosan megalázó-megbélyegző következményei fogják sújtani, ha kitudódik a megbocsájthatatlan bűne.
Ha most ezek figyelembe vételével teszed fel újra a kérdést, akkor könnyebben megértheted, hogy lehet ilyen egy anya, hogy lehet ilyen bárki, és így azt is, hogy honnan ered a mi, keresztényi értékrendű, európai típusú társadalmunk máig eléggé általános homofóbiája.

Remélem, a tömörítés ellenére is érthetően sikerült elmagyaráznom a lényeget, és ha empatikusan a keresztény értékrendű személyiség nézőpontjába helyezkedsz, már sejted, romlatlan és józan gyerekésszel bármily hihetetlen, hogy lehet ilyen egy anya. :)

Talán azt is kezded érteni, bárhogy rejtőzködsz, vagy fújtatsz, én már akkor is kedvellek, s bár zavar és kissé szorongat is, hogy a túlzott "atyai" aggodalmaimmal megsebzett kamasz-önérzeteddel dacosan az ágy alá bújsz előlem, értem, miért teszed, és - lesz, ami lesz, bevallom - a lelkem mélyén még élvezem is a bújócskát veled. :) Kérlek, ne haragudj rám nagyon, és főleg ne túl sokáig ezért! :$ ;-)
(Természetesen, az is lehet, hogy szó sincs dacról meg sértett kamasz-önérzetről, csak nincs kedved megszólalni. Vagy az sem kizárt, hogy kedved volna, csak az egész-napos, Hoffmann-féle suli túl sok idődet és energiádat köti le... ;))
Vigyázz:
({)
Én szóltam! Tessék? Későn? :O Bocs! xD

Ichirou 2013.11.23. 17:49:33

@tucat:
Írhatsz nekem ezer oldalt is a keresztény felfogásról akkor se fogom megérteni vagyis inkább nem akarom...tök mind1, hogy az anya szerint szégyen-e vagy nem. Azt talán megértem, hogy jót akart a fiának de észre kellet volna vennie, hogy hol van az a bizonyos határ...

Én egyáltalán nem bujkálok előled sehova:D
Meg nem is haragszom, örülök, hogy kedvelsz:$

tucat 2013.11.23. 20:38:39

@Ichirou:
Szia, Kedves, Elveszettnek Hitt Barátom! :)

Hát, még én hogy örülök, hogy végre megkerültél! :)
Ha nem bujkálsz, az remek, eszerint csak ritkán van olyan ingered, hogy írj nekünk valamit. De ezt mintha már említetted is volna korábban. :)

Ami az anyát illeti, ő valóban a legjobbat akarta volna a fiának, Bobbynak, csak éppen fogalma sem volt róla, hogy a srácnak nem a túlvilági üdvösségre, hanem a földi elfogadásra és szeretetre lett volna szüksége, legalább az ő meg a családja részéről, mert már az is életmentő esély lett volna a számára. Az anya, ezzel szemben, azt tartotta létfontosságúnak, hogy a fiát a keresztény közösség, amelyhez ő és a család is tartozott Bobbyval együtt, elfogadja. Ám azt is tudta, hogy ehhez Bobbynak el kell hagynia azt a súlyos, a keresztény erkölcsiség szerint megbocsájthatatlan bűnt, amelytől nemcsak a srác, hanem a javát akaró családja és az anyja is szenvedett, és ehhez, a "gyógyuláshoz" igyekezett is a fiúnak minden segítséget megadni, mindhiába - mi jól tudjuk, miért, és azóta szegény anya is tisztában van vele, de mire rádöbbent a végzetes tévedésére, sajnos késő volt. Valójában éppen a fiú öngyilkossága volt az, ami felnyitotta szemét: mint tudjuk, ez egy igaz történet, és az anya azóta is az egyik legtekintélyesebb emberjogi harcosa nemcsak az LGBT, hanem általában minden elnyomott kisebbség mozgalmának, de valóban főleg a meleg fiatalok elfogadásáért küzd minden erejével USA-szerte. Ez a harca valószínűleg csillapítja kicsit a fia halála óta fájdalmasan háborgó lelkiismeretét, és igyekszik minden erejével segíteni, hogy lehetőleg soha senkinek se kelljen elveszítenie a gyerekét a saját vaksága és ostobasága, tudatlansága miatt. Így tehát, végül és összességében az anya alakja sem negatív, nem egy szörnyetegről, hanem egy hajdan tudatlan, ostobán és vakon cselekvő ember ő is, mint sokan mások, s bár a katarzis azóta pozitív és értelmes cselekvésre ösztönzi, az mégis roppant fájdalmas volt, és marad is már neki, szegénynek, míg csak él.
A legnagyobb baj az, hogy ezek a történetek, miként általában az LMBT jelenségekkel kapcsolatos ismeretek sem jutnak el a társadalom széles rétegeihez, és a közvetlenül érintett emberek és családjaik sem tudnak sem erőt, sem tudást meríteni belőlük: védtelenül és önnön ostobaságuknak kiszolgáltatva kénytelenek a saját kárukra végigjárni azt az utat, elszenvedve azokat a veszteségeket, amelyeket pedig megspórolhatnának maguknak, ha sikerülne hozzájuk is eljuttatni a problémával kapcsolatos ismereteket és hasznos információkat. Ettől sajnos messze vagyunk, és egyelőre távolodunk is, amint a keresztény lobbi és az (ínséges körülmények közt mindig is radikalizálódó, populista módon hergelt, manipulált és fel/kihasznált támogató tábor) egyre mélyebben belefúrja magát az államhatalomba, maga alá hengerítve a közoktatás-köznevelés ügyét és a családpolitikát meghatározó, egyre bigottabb jogalkotást és jogalkalmazást is. Ugyanerre a sorsra jutott - remélem, csak átmenetileg - a média is: sem a tömegekhez eljutó, írott sajtó, sem pedig a gyakorlatilag szintén mindenki által elérhető tévécsatornák nem foglalkoznak ezekkel a kérdésekkel, sem a tudományos ismeretterjesztés szintjén, sem pedig filmek, történetek bemutatásával, szóval, nyugodtan mondhatjuk, hogy a hatalomtól való félelmükban (lásd pl. az önálló rendeletalkotási jogkörrel felruházott médiahatóság ars poeticáját) kőkeményen tabunak tekintik a problémát, pedig nagyon hatékonyan hozzájárulhatnának a társadalom szellemi-mentális felszabadulásához, javítva a társadalom közérzetét, a békéjét, igazságosságát és élhetőségét, nem utolsó sorban hozzájárulva a gazdaság egyensúlyának a helyreállításához is, még akkor is, ha ezt az összefüggést vagy nem látják sokan, vagy igen, de a hatalmuk és a befolyásuk növelése érdekében eltakarják a közemberek szeme elől, mint annyi minden mást is, kedves, rég várt, de örömömre végül csak megtért Ichirou San! :)

De most aztán tényleg végy nagy levegőt, és feszítsd meg a bordáidat, mert nagyon felgyűlt bennem valami, kellemes indulatféle, és biz, nem tudom féken tartani a feltörő impulzusát:
({)
Remélem, nem fájt nagyon! ;)
Nagyon örülök, hogy újra itt vagy velünk, kedves, kis csibész! :)

Ichirou 2013.11.24. 12:40:25

@tucat:
Jó hát az már természetes, hogy a fia halála után rájön, hogy amit tett az szörnyű és megpróbálja "helyrehozni". De már akkor is túl késő...
Szerintem Magyarországon soha nem fog a média foglalkozni a melegekkel kapcsolatos problémákkal. Én ebbe már beletörődtem...Esetleg talán akkor fog valamit változni Magyarország amikor én már nem élek:D

Nem fájt, annyira...:D
Én is örülök:)

tucat 2013.11.24. 19:06:01

@Ichirou:
Igen, bizonyos értelemben sajnos valóban túl késő, mert Bobby nincs többé. Ezért, a fájdalmas következményekkel járó vakságért fog vezekelni élete végéig szegény édesanyja, és bármennyire is csodálatos küldetést teljesít azóta másokért - voltaképpen mindenkiért -, a lelke már talán sosem fog megnyugodni.
De az, amit a fia halála óta tesz, immár, ha későn is, de megvilágosodott elmével, mindenképpen elismerésre méltó, és ennyire aktív biztosan nem is lenne, ha nem hajtaná teljes erővel a fia halála miatti, gyötrő lelkiismeret.
Másfelől pedig, nem ő a fő felelőse e tragédiának sem, hanem az a társadalom (mi, mindannyian!), amelyben, védtelenül és szükségszerűen sodródva, vakon követve az ezredéves erkölcsi értékrendet és útmutatásokat, maga is kénytelen volt, úgymond, beilleszkedni abba a miliőbe, amely azután kilökte magából és megölte a gyermekét.
Sajnos sokáig így lesz ez még - messze nem csak LMBT ügyekben -, az értékrend a hatalmi csatározásaink mentén továbbra sem az intelligencia, hanem az egyéni és csoportos (falka-) önzés irányába alakul (lásd a magyar politikai és közélet tendenciáit), mert ilyen a mi, emberi természetünk is; az egész, földi élővilágot éppen ez az erő hozta létre és tartja fenn. Én ennek ellenére is derűlátó vagyok: hiszem, hogy egyszer, szép lassan, mégiscsak megszületik a létfontosságú felismerés: az intelligencia vezérlésének a dominanciája nélkül most már több szempontból is viharos gyorsasággal végveszélybe kerülhet az egész, földi civilizációnk, ha nem sikerül kinőnünk az állati sorból, az állatvilágból, amelynek az ösztönösen önző, ön- és fajfenntartó rendszerét az értelmünkkel tettük rémesen és veszedelmesen (önveszélyesen) hatékonnyá, s ha továbbra is ezt tesszük, végünk van, mint a botnak...

[Az intelligencia fogalmáról nem akarok most esszét írni, de a korábbi hozzászólásaimból kikövetkeztethető, milyen tartalmú, logikájú és terjedelmű, "megváltó" erőként értelmezem e fogalmat, amelynek a lehetőségei mindannyiunk számára elérhetők, mert a legtöbbünkben megvannak az alkalmas anatómiai és neurobiológiai feltételei. Én legalábbis komolyan így hiszem, igaz - félre ne értsd: egyáltalán nem hencegésképp mondom -, elsősorban, ha nem is kizárólag, a magamról szerzett tapasztalataim alapján. Ha nem hinném, hogy a magamban és magamon tett felfedezések általános érvényűek, feladnám, és máris indulnék Bobby után. Eszemben sincs! Ugye, nem baj, kis barátom, Ichirou San? :)]

Ha az előzőt kiheverted, akkor jöhet a következő bordaedzés:
({)
Lassan megszokod, hozzáedződsz, és meg sem kottyan, igaz? :D Mindenesetre örülök, hogy elnézed és jól viseled a csipkelődésemet! Persze, így, virtuálisan, tét nélkül, nincs is túl nehéz dolgod..., meg nekem is könnyebb leküzdenem a gátlásaimat, szemtől-szembe biztosan nem mernék ennyire virgonc lenni. :$ :D

tucat 2013.12.05. 23:59:54

@Ichirou:

Hol rejtőzöl,
Iccsiroú San?
Elmém gőzöl
indigó-búsan.

Elmegy, ha hagyom?
Nem! Még szeret ő!
Hol vagy, haverom,
testvérszerető? :)

({)

Élni, és élni hagyni - meleg fiú blog © 2011 - 2014.

süti beállítások módosítása